Google Analytics

Google Analyticsin puutteet – Korjaa nämä 7 asiaa tililtäsi

Korjaa nämä 7 puutetta Google Analytics -tililtäsi    Google Analytics on loistava työkalu verkkosivuston toimivuuden parantamiseen sekä digimarkkinoinnin kehittämiseen, mutta analytiikan parissa touhutessa usein törmää puutteisiin,...


Tuuli Latva-Teikari

Minustako digimarkkinoinnin ammattilainen?

Digitaalisuus on tämän vuosikymmenen ehdoton trendisana – se on muuttanut tapamme toimia niin arjen pienissä hetkissä kuin myös liiketoiminnassa. Sosiaalinen media on läsnä kaikkialla, ja kaikki maailman tieto on saavutettavissa muutamalla...


Mitä hyötyä Google Tag Managerista on?

Olet ehkä kuullut puhuttavan Google Tag Managerista tai tuttavallisemmin GTM:stä, mutta et täysin ole ymmärtänyt mistä on oikein kysymys. Google Tag Manager on hyödyllinen työkalu verkkosivuston tagien lisäämiseen, ja sitä käyttämällä...


Konversioseuranta – ymmärrä, mitä luvut tarkoittavat

Web-analytiikassa on tärkeää ymmärtää eri lukujen merkitys. Jos ymmärrät jonkin tunnusluvun väärin, teet todennäköisesti myös vääriä johtopäätöksiä. Tässä blogijutussa käsittelen Facebook- ja Google AdWords -mainonnan...


Kolme vinkkiä Google Analyticsin käyttöön

Usein keskustellessani yrittäjien kanssa saan kuulla, että analytiikka ja tilastot ovat vaikeita asioita verkkomarkkinoinnissa. Mitä mikäkin luku tarkoittaa, miten tilastoja pitäisi käyttää ja miten niistä saadaan hyötyä irti? Tässä...


Google Analytics – verkkosivujen tavoitteiden seuranta

Google Analytics on korvaamaton työkalu internet-markkinoinnin mittaamisessa. Totta puhuen, en itse edes olisi markkinointialalla ilman web-analytiikan olemassaoloa. En usko, että kukaan voi tulla hyväksi markkinoijaksi arvioimalla tuloksia vain...


Kävijöiden lisääminen ei ole aina avain myynnin kasvuun

Kirjoitin viimeksi, kuinka tarvitset tuhansia kävijöitä verkkokauppaasi joka viikko saadaksesi aikaan myyntiä. Kuten kaikella, myös tälläkin asialla on kääntöpuolensa, ja vieläpä melko selvä sellainen: ei ole yhdentekevää, millaisia...


Google Analyticsin monikanavaseuranta

Markkinoinnin seuraaminen on yksi onnistuneen markkinoinnin kulmakivistä, ja siten erittäin tärkeä osa meidänkin toimintaamme. Mittaaminen antaa mahdollisuuden tehdä järkeviä päätöksiä, jotka perustuvat faktoihin eivätkä...


Verkkokaupan markkinoinnin seuranta

Yli sata vuotta sitten philadelphialainen kauppias ja mainonnan pioneeri John Wanamaker lausui sanat: "Half my advertising is wasted, I just don't know which half." Wanamaker tiesi, että läheskään kaikki mainonta ei tuota tulosta. Tuohon aikaan...