Ovatko digimarkkinointinne mittarit kunnossa?
Digimarkkinoinnin keskeisin etu perinteisiin markkinointikanaviin verrattuna on sen mitattavuus. Mitattavuus ei kuitenkaan toteudu itsestään, vaan jokaisen yrityksen täytyy määritellä ja asentaa liiketoiminnalle olennaiset mittarit seurantaan. Oikein asetetut mittarit mahdollistavat kaksi asiaa: markkinointitekemistä voidaan kehittää dataan perustuen ja markkinointitoimenpiteiden avulla saatavaa myyntiä voidaan arvioida.
Mittareiden asettaminen alkaa tyypillisesti määrittelemällä tavoitteet, joiden toteutumista verkkosivustolla halutaan seurata. Verkkokauppayritykselle hyviä mittareita ovat esimerkiksi verkkokauppamyynti sekä ostoprosessin eri vaiheet. Liidejä verkosta keräävälle yritykselle taas on olennaista seurata, mistä kanavista liidejä saadaan.
Autamme sinua määrittelemään liiketoiminnallesi oleelliset mittarit, asetamme ne seurantaan ja opetamme teitä hyödyntämään niitä.

Pelkät mittarit eivät riitä, vaan niiden perusteella täytyy osata tehdä myös toimenpiteitä
Kun digimarkkinoinnin mittarit on asetettu seurantaan, alkaa niiden hyödyntäminen. Vasta datan perusteella tehtävien päätösten seuraksena analytiikasta saadaan todellista hyötyä liiketoiminnalle. Datan hyödyntäminen helpottuu, kun se tuodaan helposti saataville ja sitä tulkitsevat henkilöt ymmärtävät mittareiden merkityksen.
Tarjoamme asiantuntijoidemme osaamista datan hyödyntämiseen sekä koulutamme sinua ymmärtämään dataa paremmin. Analytiikkakonsultointia on mahdollista ostaa erillisenä palveluna tai osana muita palveluitamme.

Tärkeimmät digimarkkinoinnin analytiikan työkalut
Autamme sinua ottamaan käyttöön tärkeimmät työkalut digimarkkinoinnin seurantaan.
Google Analytics
Maailman suosituin web-analytiikkatyökalu. Autamme sinua ottamaan täyden hyödyn Google Analyticsistä.
Google Tag Manager
Google Tag Manager on seurantakoodienhallintaohjelmisto, jonka avulla analytiikan asentaminen helpottuu ja nopeutuu huomattavasti.
Facebook-pikseli
Facebook-pikseliä hyödynnetään Facebook- ja Instagram-mainonnan seurantaan ja kohdentamiseen.
Tutustu tiimiimme

Teppo
Head Of HauHau

Kamu
CHO - Chief Happiness Officer

Juttis
CTO - Chief Treat Officer

Gigi
CAO - Chief Activity Officer
Haluatko keskustella yhteistyöstä 👇
Jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme ovat sinuun yhteydessä.