Onko yrityksesi digimainonnan analytiikka ja mittaristo kunnossa?

Digimainonnan keskeisin etu perinteisiin markkinointikanaviin verrattuna on sen mitattavuus. Mitattavuus ei kuitenkaan toteudu itsestään, vaan jokaisen yrityksen täytyy määritellä ja asentaa liiketoiminnalle olennaiset mittarit seurantaan. Oikein asetetut mittarit mahdollistavat muun muassa markkinointitekemisen kehittämisen ja myynnin arvioimisen dataan perustuen.

Mittareiden asettaminen alkaa tyypillisesti määrittelemällä tavoitteet, joiden toteutumista verkkosivustolla halutaan seurata. Verkkokauppayritykselle hyviä mittareita ovat esimerkiksi verkkokauppamyynti sekä ostoprosessin eri vaiheet. Liidejä verkosta keräävälle yritykselle taas on olennaista seurata, mistä kanavista liidejä saadaan.

Tutustu digimainonnan analytiikan työkaluihin

Pelkät mittarit eivät riitä, vaan niiden perusteella täytyy osata tehdä myös toimenpiteitä

Kun digimarkkinoinnin mittarit ovat asetettu seurantaan, alkaa niiden hyödyntäminen. Vasta datan perusteella tehtävien päätösten seurauksena analytiikasta saadaan todellista hyötyä liiketoiminnalle. Datan hyödyntäminen helpottuu, kun se tuodaan helposti nähtäville ja sitä tulkitsevat henkilöt ymmärtävät mittareiden merkityksen.

Osana digimainonnan palveluamme autamme sinua ottamaan täyden potentiaalin tärkeimmistä analytiikkatyökaluista. Tarjoamme asiantuntijoidemme osaamista datan hyödyntämiseen sekä yhteistyön aikana opit ymmärtämään dataa paremmin.

Haluan mittarit kuntoon!

Tärkeimmät digimainonnan analytiikan työkalut

Analytiikkapalvelumme avulla hyödynnät mainostyökalujen tekoälyä sekä saat luotettavaa dataa helposti seurattavassa muodossa.

Maailman suosituimmasta web-analytiikkatyökalusta on nykyään uusi versio, Google Analytics 4. Uuden työkalun käyttöönoton myötä raportointi paranee, ja työkalun käyttämisestä on tehty entistä helpompaa.

Lue lisää >

Google Tag Manager tarjoaa selkeän ja helppokäyttöisen käyttöliittymän tagien asennuksiin ja hallinnointiin. GTM:n avulla voidaan asentaa esimerkiksi Meta-pikseli, Google Adsin konversioseurantatagi tai LinkedInin Insight Tag.

Asennamme analytiikan ja seurantakoodit tottelemaan GDPR:n mukaista evästelupakyselyä. Otamme tietosuoja-asiat vakavasti ja siksi haluamme varmistaa asiakkaillemme laadukkaan digimarkkinoinnin datan nämä asiat huomioiden.

Nämä pikselit ovat sivustollesi asennettavia seurantakoodeja, jotka mahdollistavat mainonnan tulosseurannan sekä dataan pohjautuvan optimoinnin eri mainosalustoilla. Asennamme tärkeimmät tavoitteet seurantaan ja varmistamme, että mainostilisi saa luotettavaa dataa mainonnan kehittämiseksi.

Saat räätälöidyn raportin digimarkkinointisi tärkeimmistä tunnusluvuista. Eri avainmittareiden ja taulukoiden avulla olet yhdellä silmäyksellä perillä siitä, miten digimarkkinointisi tuottaa yrityksellesi mitattavia tuloksia.

Jutellaanko mitattavan digimainonnan
mahdollisuuksistanne lisää?

Heräsikö kiinnostus mitattavasta digimainonnasta? Jätä oheiselle lomakkeelle yhteystietosi, niin jutellaan lisää! Keskustelu kanssamme ei velvoita mihinkään, joten ole matalalla kynnyksellä yhteydessä.

Joonas-Rotko-neliö

Joonas Rotko
Sales & Marketing Lead, Partner
050 560 7075
joonas@mediashake.fi

Haluan kuulla digimainonnan mahdollisuuksista lisää

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.