Onko yrityksesi digimainonnan analytiikka ja mittaristo kunnossa?
Digimainonnan keskeisin etu perinteisiin markkinointikanaviin verrattuna on sen mitattavuus. Mitattavuus ei kuitenkaan toteudu itsestään, vaan jokaisen yrityksen täytyy määritellä ja asentaa liiketoiminnalle olennaiset mittarit seurantaan. Oikein asetetut mittarit mahdollistavat muun muassa markkinointitekemisen kehittämisen ja myynnin arvioimisen dataan perustuen.
Mittareiden asettaminen alkaa tyypillisesti määrittelemällä tavoitteet, joiden toteutumista verkkosivustolla halutaan seurata. Verkkokauppayritykselle hyviä mittareita ovat esimerkiksi verkkokauppamyynti sekä ostoprosessin eri vaiheet. Liidejä verkosta keräävälle yritykselle taas on olennaista seurata, mistä kanavista liidejä saadaan.

Pelkät mittarit eivät riitä, vaan niiden perusteella täytyy osata tehdä myös toimenpiteitä
Kun digimarkkinoinnin mittarit ovat asetettu seurantaan, alkaa niiden hyödyntäminen. Vasta datan perusteella tehtävien päätösten seuraksena analytiikasta saadaan todellista hyötyä liiketoiminnalle. Datan hyödyntäminen helpottuu, kun se tuodaan helposti nähtäville ja sitä tulkitsevat henkilöt ymmärtävät mittareiden merkityksen.
Tarjoamme asiantuntijoidemme osaamista datan hyödyntämiseen sekä yhteistyön aikana opit ymmärtämään dataa paremmin.

Tärkeimmät digimainonnan analytiikan työkalut
Osana digimainonnan palveluamme autamme sinua ottamaan täyden potentiaalin tärkeimmistä analytiikkatyökaluista. Analytiikan palvelumme avulla hyödynnät mainostyökalujen tekoälyn sekä saat luotettavaa dataa helposti seurattavassa muodossa.
Google Analytics 4
Maailman suosituimmasta web-analytiikkatyökalusta on nykyään uusi versio. Autamme yritystäsi ottamaan täyden hyödyn Google Analytics 4:sesta.
Google Tag Manager
Google Tag Manager on seurantakoodienhallintaohjelmisto, jonka avulla analytiikan asentaminen helpottuu ja nopeutuu huomattavasti.
GDPR:n mukainen analytiikan asennus
Asennamme analytiikan ja seurantakoodit tottelemaan GDPR:n mukaista evästelupakyselyä. Otamme tietosuoja-asiat vakavasti ja siksi haluamme varmistaa asiakkaillemme laadukkaan digimarkkinoinnin datan nämä asiat huomioiden.
Meta-pikseli
Asennamme Facebook- ja Instagram-mainontasi osalta tärkeimmät tavoitteet seurantaan ja varmistamme, että mainostilisi saa luotettavaa dataa mainonnan kehittämiseksi.
LinkedIn Insight Tag
Asennamme LinkedIn-mainontasi osalta tärkeimmät tavoitteet seurantaan ja varmistamme, että voit kehittää mainontaasi LinkedInissä luotettavaan dataan perustuen.
Google Data Studio -raportointi
Palveluumme kuuluu aina räätälöity raportti digimarkkinointisi tärkeimmistä tunnusluvuista. Eri avainmittareiden ja taulukoiden avulla olet yhdellä silmäyksellä perillä siitä, miten digimarkkinointisi tuottaa yrityksellesi mitattavia tuloksia.
Jutellaanko mitattavan digimainonnan
mahdollisuuksistanne lisää?
Heräsikö kiinnostus mitattavasta digimainonnasta? Jätä oheiselle lomakkeelle yhteystietosi, niin jutellaan lisää!
Homma etenee sen jälkeen seuraavasti:
- Yhteystietosi jättämisen jälkeen Roope on sinuun yhteydessä viimeistään seuraavana arkipäivänä.
- Sovimme keskustelun, jossa kartoitamme yrityksesi digimainonnan tilan ja teemme mahdollisesti mainostilin auditoinnin
- Keskustelun päätteeksi kerromme rehellisesti, miten voimme mainontaa kehittää
Keskustelu kanssamme ei velvoita mihinkään, joten ole matalalla kynnyksellä yhteydessä!
Roope Lidman
Sales Manager
050 432 7260
roope@mediashake.fi