Jätetäänkö teilläkin hyödyntämättä Facebook- ja Instagram-mainonnan todellinen potentiaali?

Facebook ja Instagram ovat tämän hetken suosituimpia sosiaalisen median kanavia. Facebookilla on Suomessa 2,7 miljoonaa ja Instagramilla 2,2 miljoonaa käyttäjää (lähde: Facebook Ads Manager helmikuu 2020).

Suurin osa yrityksistä panostaa some-kanaviin kuitenkin vain puolitehoilla. Tyypillisesti yrityksillä on sekä Facebook-sivu että Instagram-tili ja niihin tuotetaan säännöllisesti sisältöä. Tämä ei kuitenkaan riitä tulosten saamiseksi, koska palveluiden kautta saavutettava maksuton näkyvyys on erittäin pientä. Esimerkiksi Facebook-sivulle tehtävän päivityksen näkee keskimäärin vain alle 10 % sivun seuraajista. Suurin Facebookin ja Instagramin potentiaali piileekin maksetussa näkyvyydessä ja sen tehokkaassa hyödyntämisessä.

Onnistumiseen tarvitaan kaksi elintärkeää elementtiä

Kaksi tärkeintä elementtiä Facebook- ja Instagram-mainonnassa onnistumiseksi ovat huomiota herättävä luova sisältö ja datan tehokas hyödyntäminen.

Kiinnostava ja kontekstiinsa sopiva luova sisältö varmistaa, että mainoksesi huomataan. Jos itse mainossisältö ei houkuta asiakastasi tutustumaan sinuun, on aivan yhdentekevää miten mainos on kohdennettu tai mitä mainoksesi tarjoaa asiakkaalle.

Toinen onnistumisen elementti piilee datan hyödyntämisessä. Facebook on valjastanut maailman parhaat data-analyytikot ja tekoälyn kehittäjät rakentamaan järjestelmän, joka oppii tunnistamaan mainostajan kohderyhmästä potentiaalisimmat ostajat. Järjestelmä ei kuitenkaan opi itsestään, vaan sille täytyy tarjota dataa, jonka pohjalta kohdennus tapahtuu. Tämä onnistuu hyödyntämällä Meta-pikseliä, jota käytetään Facebook- ja Instagram-mainonnan optimointiin sekä mittaamiseen.

Luovaa sisältöä ja optimointia ammattilaisen avulla

Some-mainontaan erikoistunut tiimimme koostuu harvinaisista ammattilaisista, joilla on hallussa sekä luovan sisällön käytännön toteutus että datan hyödyntäminen mainonnan kehittämiseksi. Tuotamme osana palveluamme kiinnostavat mainossisällöt ja optimoimme mainontaa dataan pohjautuen. Tämä erottaa meidät selkeästi alan muista toimijoista.

Viestintä oman asiantuntijasi kanssa tapahtuu joustavasti valitsemallasi tavalla.

Vladimir Tokoi
Pitkäaikainen yhteistyö Mediashaken kanssa on tuottanut meille Facebook- ja Instagram-markkinoinnissa satoja prosentteja kasvua. Erityistä kiitosta meiltä Mediashake saa oma-aloitteisuudesta ja uusien työkalujen tehokkaassa käyttöönotossa nopeasti muuttuvassa digitaalisen markkinoinnin maailmassa.
Vladimir Tokoi, CEO Tokoi eCommerce

Ota meidät avuksi some-mainonnan kehittämiseen

Mikko Laiho
Olen tehnyt paljon yhteistyötä erilaisten firmojen kanssa ja yhteistyökumppaneista huomaa selkeästi mitkä firmat ja henkilöt ovat aktiivisia, ammattitaitoisia ja hymyileviä. Yhteistyö Mediashaken kanssa on ollut kitkatonta ja helppoa. Olen myös oppinut itse paljon yhteistyön aikana.
Mikko Laiho, Product Manager Sana Pharma Medical

Haluatko keskustella yhteistyöstä?👇

Jätä yhteydenottopyyntö ja olemme sinuun yhteydessä!

Jätä yhteydenottopyyntö