Jätetäänkö teilläkin hyödyntämättä Facebook- ja Instagram-mainonnan todellinen potentiaali?

Facebook ja Instagram ovat tämän hetken suosituimpia sosiaalisen median kanavia. Facebookilla on Suomessa 2,7 miljoonaa ja Instagramilla 2,2 miljoonaa käyttäjää (lähde: Facebook Ads Manager helmikuu 2020).

Suurin osa yrityksistä panostaa some-kanaviin kuitenkin vain puolitehoilla. Tyypillisesti yrityksillä on sekä Facebook-sivu että Instagram-tili ja niihin tuotetaan säännöllisesti sisältöä. Tämä ei kuitenkaan riitä tulosten saamiseksi, koska palveluiden kautta saavutettava maksuton näkyvyys on erittäin pientä. Esimerkiksi Facebook-sivulle tehtävän päivityksen näkee keskimäärin vain alle 10 % sivun seuraajista. Suurin Facebookin ja Instagramin potentiaali piileekin maksetussa näkyvyydessä ja sen tehokkaassa hyödyntämisessä.

Me olemme tehneet Facebook- ja Instagram-mainontaa useilla miljoonilla euroilla ja asiantuntijamme ovat saaneet tunnustusta jopa suoraan Facebookilta.

Onnistumiseen tarvitaan kaksi elintärkeää elementtiä

Kaksi tärkeintä elementtiä Facebook- ja Instagram-mainonnassa onnistumiseksi ovat huomiota herättävä luova sisältö ja datan tehokas hyödyntäminen.

Kiinnostava ja kontekstiinsa sopiva luova sisältö varmistaa, että mainoksesi huomataan. Jos itse mainossisältö ei houkuta asiakastasi tutustumaan sinuun, on aivan yhdentekevää miten mainos on kohdennettu tai mitä mainoksesi tarjoaa asiakkaalle.

Toinen onnistumisen elementti piilee datan hyödyntämisessä. Facebook on valjastanut maailman parhaat data-analyytikot ja tekoälyn kehittäjät rakentamaan järjestelmän, joka oppii tunnistamaan mainostajan kohderyhmästä potentiaalisimmat ostajat. Järjestelmä ei kuitenkaan opi itsestään, vaan sille täytyy tarjota dataa, jonka pohjalta kohdennus tapahtuu. Tämä onnistuu hyödyntämällä Facebook-pikseliä, jota käytetään Facebook- ja Instagram-mainonnan optimointiin sekä mittaamiseen.

Luovaa sisältöä ja optimointia ammattilaisen avulla

Some-mainontaan erikoistunut tiimimme koostuu harvinaisista ammattilaisista, joilla on hallussa sekä luovan sisällön käytännön toteutus että datan hyödyntäminen mainonnan kehittämiseksi. Tuotamme osana palveluamme kiinnostavat mainossisällöt ja optimoimme mainontaa dataan pohjautuen. Tämä erottaa meidät selkeästi alan muista toimijoista. Teemme myös tiivistä yhteistyötä suoraan Facebookin kanssa asiakkaidemme kampanjoiden sekä oman osaamisemme kehittämiseksi.

Viestintä oman asiantuntijasi kanssa tapahtuu joustavasti valitsemallasi tavalla.

asuntosaatio

Haluatko keskustella yhteistyöstä 👇

Jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme ovat sinuun yhteydessä.

Jätä yhteydenottopyyntö

Esimerkiksi nämä yritykset luottavat osaajiimme some-mainonnan kehittämisessä

Kuusi syytä ottaa meidät avuksi some-mainonnan kehittämiseen

Vladimir Tokoi
Pitkäaikainen yhteistyö Mediashaken kanssa on tuottanut meille Facebook- ja Instagram-markkinoinnissa satoja prosentteja kasvua. Erityistä kiitosta meiltä Mediashake saa oma-aloitteisuudesta ja uusien työkalujen tehokkaassa käyttöönotossa nopeasti muuttuvassa digitaalisen markkinoinnin maailmassa.
Vladimir Tokoi, CEO Tokoi eCommerce

Tutustu tiimiimme

Joonas Rotko Digital Marketing Consultant, Partner

050 560 7075
LinkedIn

Matti Hirvonen CEO & Senior Consultant

050 421 5676
LinkedIn

Sanna Nenonen Social Ads Consultant

045 7874 2837
LinkedIn

Riina Anttila SEM Consultant

045 7874 2843
LinkedIn

Aleksi Vähäkoitti SEM Consultant

045 7874 4397
LinkedIn

Lotta Lehtinen SEM Consultant

045 7870 8403
LinkedIn

Susan Lehtisalo SEM Consultant

045 7874 3228
LinkedIn

Ville Vänni Social Ads Consultant

050 516 6308
LinkedIn

Tuuli Latva-Teikari SEM Consultant, Team Lead

050 560 3243
LinkedIn

Anna Ikonen Social Ads Consultant, Team Lead

045 7877 2958
LinkedIn

Iida-Liisa Paronen Social Ads Consultant

045 7877 2959
LinkedIn

Jenni Sirviö SEM Consultant

045 7874 7233
LinkedIn

Anni Penttilä SEM Consultant

050 328 2535
LinkedIn

Teppo Head Of HauHau

Kamu CHO - Chief Happiness Officer

Juttis CTO - Chief Treat Officer

Mikko Laiho
Olen tehnyt paljon yhteistyötä erilaisten firmojen kanssa ja yhteistyökumppaneista huomaa selkeästi mitkä firmat ja henkilöt ovat aktiivisia, ammattitaitoisia ja hymyileviä. Yhteistyö Mediashaken kanssa on ollut kitkatonta ja helppoa. Olen myös oppinut itse paljon yhteistyön aikana.
Mikko Laiho, Product Manager Sana Pharma Medical
Eerika Lehtonen
Aloitimme Mediashaken kanssa yhteistyön ensin Google-mainonnan puolella ja laajensimme sitä myös some-mainontaan. Mediashakella on osaaminen ja tekemisen prosessit kunnossa. Vastaukset saa nopeasti ja luvattu tehdään hyvin. Heidän kanssaan on ollut hauska tehdä töitä ja samalla ollaan saatu tosi hyviä tuloksia!
Eerika Lehtonen, digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Asuntosäätiö

Haluatko keskustella yhteistyöstä 👇

Jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme ovat sinuun yhteydessä.

Jätä yhteydenottopyyntö