Miten aiot pärjätä jatkuvasti kiristyvässä kilpailussa Googlen hakutulossivuilla?

Kilpailu Googlessa kasvaa vuosi vuodelta. Yritysten panostukset Google Ads -mainontaan ovat kasvaneet joka vuosi viimeisen kymmenen vuoden ajan. Viime vuonna suomalaiset yritykset investoivat Google-mainontaan arviolta yli 150 miljoonaa euroa (lähde IAB Finland).  Tämä tarkoittaa, että myös tuloksia on aiempaa vaikeampi saada nyt ja tulevaisuudessa. Tähän me tarjoamme ratkaisua.

Olemme tehneet Google Ads -mainontaa vuodesta 2011, jolloin perustajamme Matti toteutti ensimmäiset kampanjansa. Vain muutaman vuoden aktiivinen asiaan syventyminen paljasti, että suurin osa yrityksistä hukkaa Google-mainonnan budjettinsa turhiin klikkauksiin. Tuohon aikaan oli helppo kasvattaa mainonnan tuottoa jopa sadoilla prosenteilla säätämällä vain mainonnan perusasetukset optimaalisiksi. Nykyisin tulosten parantamiseen tarvitaan paljon muutakin.

Google Ads -mainonta

Ratkaisu ei ole pelkkä tekoäly tai asiantuntijoiden vuosien kokemus, vaan jotain paljon tärkeämpää

Monesti me digimarkkinointitoimistot kerromme, että Google Ads -mainonnassa onnistumisen varmistaisi vuosien kokemuksen omaava asiantuntija, jolla on tiedossa kaikki tarvittavat salaisuudet mainonnan kehittämiseen. Tai huippuunsa viritetty tekoäly ja automaatio. Itseasiassa kumpikaan näistä ei takaa tuloksia, vaikka ne ovat toki tärkeitä asioita.

On hyvä palauttaa mieleen, mistä Google-mainonnassa on kyse. Kyse on siitä, että sinä tarjoat mainoksilla vastauksia niihin ongelmiin, joita potentiaaliset asiakkaasi kirjoittavat Googleen. Jos et onnistu tässä, data, automaatio, teköäly ja vuosien kokemuksen omaava asiantuntija ovat turhia. Tämän takia kaikista tärkeintä on, että mainontaa toteuttava henkilö ymmärtää liiketoimintaasi ja miten ratkaisette asiakkaidenne haasteita. Lisäksi mainonnan kehittämisessä täytyy ottaa huomioon kokonaisuus eikä keskittyä pelkkään mainonnan hienosäätämiseen.

Google Ads -mainonta

Tarjoamme sinulle osaajan, jolla on aikaa tutustua liiketoimintaasi

Ammattitaitoiset Google Ads -mainonnan tekijät ovat kysyttyjä osaajia. Tämän takia digimarkkinoinnin palveluita tarjoavilla yrityksillä on tapana ylityöllistää asiantuntijat. Sama henkilö saattaa hoitaa kymmenien tai jopa yli sadan yrityksen Google Ads -mainontaa. On sanomattakin selvää, että tällöin mainonnan tekijällä ei ole aikaa tutustua syvällisesti asiakkaan liiketoimintaan. Usein kehitystoimenpiteet jäävät aloitustoimenpiteiden jälkeen minimitasolle.

Meillä jokainen Google Ads -mainonnan osaaja saa syventyä rauhassa omiin asiakkaisiinsa. Tämä mahdollistaa myös sen, että kaikki Google Ads -mainontaan liittyvä kommunikaatio käydään suoraan osaajan ja asiakkaan välillä – välissä ei ole esimerkiksi myyntihenkilöä.  Asiantuntijasi on tavoitettavissa joustavasti sähköpostitse, puhelimitse tai vaikka Slack-pikaviestintäpalvelussa.

Esimerkiksi nämä yritykset luottavat osaajiimme Google Ads -mainonnan kehittämisessä

Olemme olleet tyytyväisiä yhteistyöhön Mediashaken kanssa. Mediashakella on vahva asiantuntemus Googlen mainospalveluista, ja se tuo proaktiivisesti pöydälle kehitysideoita vientimme mainonnan kehittämiseen sekä haastaa myös meidän ajatteluamme uusilla näkökulmilla.
Milja Fromholtz, Ecommerce Manager Altia Export

Kuusi syytä, joiden takia kymmenet yritykset ovat päättäneet siirtää Google Ads -mainonnan toteutuksen meille

Heli Nykänen
Olen todella tyytyväinen päätökseemme ulkoistaa Tehdenin Google Ads -mainonta Mediashakelle. Aiemmin teimme Ads-mainonnan itse, mutta Mediashakelle ulkoistamalla olemme saaneet parempia tuloksia. Iso plussa on ollut, kun voi luottaa että omista kiireistä riippumatta Ads-mainontaa hoidetaan aktiivisesti ja se tuo myyntitiimillemme laadukkaita liidejä. Yhteistyö Mediashaken kanssa on ollut aktiivista ja helppoa. Mediashaken asiantuntija on avannut kuukausittaisissa etäpalavereissa raportteja niin, että on ollut helppo pysyä kärryillä mainonnan tehokkuudesta. Olemme saaneet asiantuntijalta hyvin perusteltuja ehdotuksia muutoksista, jotka ovat parantaneet mainonnan tehoa edelleen.
Heli Nykänen, Toimitusjohtaja Tehden

Tutustu tiimiimme

Aleksi Vähäkoitti SEM Consultant

045 7874 4397
LinkedIn

Sanna Nenonen Social Ads Consultant

045 7874 2837
LinkedIn

Riina Anttila SEM Consultant

045 7874 2843
LinkedIn

Susan Lehtisalo SEM Consultant

045 7874 3228
LinkedIn

Lotta Lehtinen SEM Consultant

045 7870 8403
LinkedIn

Anna Ikonen Social Ads Consultant, Team Lead

045 7877 2958
LinkedIn

Iida-Liisa Paronen Social Ads Consultant

045 7877 2959
LinkedIn

Jenni Sirviö SEM Consultant

045 7874 7233
LinkedIn

Ville Vänni Social Ads Consultant

050 516 6308
LinkedIn

Joonas Rotko SEM & Analytics Consultant, Partner

050 560 7075
LinkedIn

Tuuli Latva-Teikari SEM Consultant, Team Lead

050 560 3243
LinkedIn

Anni Penttilä SEM Consultant

050 328 2535
LinkedIn

Matti Hirvonen CEO & Senior Consultant

050 421 5676
LinkedIn

Suvi Kolehmainen, Sulava Oy
Aloitimme yhteistyön Mediashaken kanssa reilu vuosi sitten ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä! Olemme saaneet Google Ads -tulokset hyvään nousuun vuoden aikana. Suosimme pitkäaikaista kumppania, jonka kanssa yhteistyötä voidaan kehittää ja parantaa tuloksia seuraten. Tähän Mediashake on ollut juuri meidän kaipaamamme kumppani! Käymme joka kuukausi yhdessä läpi edellisen kuun tulokset ja mietimme seuraavia steppejä.
Suvi Kolehmainen, Growth Hacker Sulava Oy

Varaa maksuton strategiasessio 👇

Asiantuntijamme on sinuun yhteydessä.

Varaa strategiasessio