Mediashake toteuttaa Secto Automotivelle Google Ads -mainontaa. Yhteistyön tärkeimpänä tavoitteena on tuottaa Sectolle myynnillisiä yhteydenottoja liittyen autojen leasing-palveluihin.

Yhteistyö lähti liikeelle 2018 Google Ads -auditoinnin kautta

Ennen Mediashaken kanssa aloitettua yhteistyötä Sectolla oli taustalla muutamia kokeiluja eri Google Ads -yhteistyökumppaneiden kanssa, ja välillä Google-mainontaa hoidettiin muiden tehtävien ohessa itse. Mainostilin hoito oli hyvin staattista eikä aktiivista kehitystä mainonnan suhteen juurikaan tapahtunut. Tähän toivottiin muutosta Mediashaken kanssa aloitetun yhteistyön myötä.

“Parin vuoden aikana kokeilimme myös muutamaa isompaa yhteistyökumppania. Totesimme, että vähän pienempi digimarkkinointitoimisto on aktiivisempi meidän suuntaan kuin iso mainostoimisto. Koimme myös, että Secton ja Mediashaken kokoluokat kohtasivat hyvin tässä yhteistyössä”, Secton markkinointi- ja viestintäpäällikkö kertoo. 

Yhteistyö alkoi vuonna 2018 Google Ads -tilin auditoinnista, jossa tunnistettiin tärkeimmät kehityskohteet. “Tuli heti sellainen olo, että Mediashakella tiedetään mistä puhutaan ja saimme samantien paljon hyviä kehitysehdotuksia mainonnan tehostamiseen”.

Oma-aloitteista Google Ads -mainonnan kehittämistä

Sectolla on koettu yhteistyön olevan erittäin proaktiivista heti alusta alkaen. “Arvostamme oma-aloitteisuutta, ja Google Ads -tilistä vastaava asiantuntijamme on tehnyt paljon hyviä ehdotuksia tilin kehityksen suhteen. Raportointi on Sectolle ollut relevanttia ja laadukasta”, Sectolta kiitellään ja samalla todetaan, että yhteistyö Mediashaken kanssa on säästänyt paljon aikaan ja ostetut tunnit on selkeästi käytetty Google Ads -mainonnan kehittämiseen.

Mediashaken asiantuntijatiimi kokee yhteistyön mutkattomaksi ja kommunikaatio on ollut sujuvaa. Secton hyvin tehdyt markkinoinnin vuosikellot ja dokumentoinnit ovat auttaneet Google Ads -mainonnan tekemistä, ja niistä on ollut helppo saada kiinni. Näiden avulla työskentely on myös Mediashaken puolelta hyvin järjestelmällistä. 

Automatisoinnin hyödyntäminen tuonut huipputuloksia Google-mainontaan

Yhteistyön alusta alkaen myynnillisten yhteydenottojen eli liidien hankkiminen on ollut Secton Google Ads -mainonnan ykköstavoite. Säännöllisen kehitystyön tuloksena tilillä on otettu käyttöön uudempia ominaisuuksia, kuten koneoppimiseen perustuvia hintatarjousstrategioita. Uudistuksien myötä liidinhankinnan kustannus on laskenut merkittävästi ja mainontaan on uskallettu panostaa myös rahallisesti enemmän. 

“Sivujen kävijämäärät ovat lisääntyneet ja samalla liidinhankinnan hinta on laskenut. Tämä on meillä tärkein tavoite. Yhteistyön myötä myös meidän markkinoinnin mitattavuus on parantunut ja ymmärrämme paremmin, mitä asiakkaamme hakevat Googlesta”, Secton markkinointitiimistä kerrotaan. 

Secton Google Ads -mainontaa toteuttava tiimi kommentoi mainonnan konkreettisia tuloksia näin: “Mainonnan toteuttaminen Secton kanssa on ollut antoisaa, sillä mainosbudjettia saa hyvillä perusteluilla aina lisää. Budjetin kasvattaminen on myös tehostanut Google Ads -mainonnan automaation hyödyntämistä sekä ennen kaikkea nostanut saatavien liidien määrää. Optimoinnin seurauksena liidinhankinnan keskimääräinen hinta on nyt 3–4 kertaa pienempi kuin kolme vuotta sitten”. 

Luottamus on avain hyvään ulkoistamiseen

Secton markkinointitiimi koostuu parista henkilöstä, joilla on kädet täynnä eri markkinoinnin tehtäviä. Tiimi ymmärtää, että kaikkea ei kannata tehdä itse, vaan joskus kannattaa ostaa asiantuntijuutta ulkoiselta kumppanilta. Yksittäisen markkinoinnin osa-alueen ulkoistamisessa he kokevat erityisen tärkeäksi sen, että yhteistyökumppaniin voi luottaa. Tärkeiksi huomioiksi nousevat Google Ads -mainonnan aktiivinen kehittäminen ja sovittujen asioiden hoitaminen aikataulussa. 

“Yleensä palvelua ostettaessa pitää vahtia, että tulihan kaikki tehtyä. Tässä yhteistyössä ei tule oikeastaan koskaan sellaista fiilistä, että tuliko asiat hoidettua vai ei. Voi luottaa täysin työn laatuun”, Secton markkinointitiimi kiittee.

Tästä on hyvä jatkaa, kiitos Secto tähänastisesta yhteistyöstä! 🤝

Haluatko keskustella yhteistyöstä?👇

Jätä yhteydenottopyyntö ja olemme sinuun yhteydessä!

Jätä yhteydenottopyyntö