Mediashake toteuttaa Secto Automotivelle Google Ads -mainontaa. Yhteistyön tärkeimpänä tavoitteena on tuottaa Sectolle myynnillisiä yhteydenottoja liittyen autojen leasing-palveluihin.

Google Ads -auditoinnin kautta yhteistyöhön

Ennen Mediashaken kanssa aloitettua yhteistyötä Sectolla oli taustalla muutamia kokeiluja eri Google Ads -yhteistyökumppaneiden kanssa ja välillä Google-mainontaa hoidettiin muiden tehtävien ohessa itse. Mainostilin hoito oli hyvin staattista eikä aktiivista kehitystä mainonnan suhteen siis juurikaan tapahtunut. Tähän toivottiin muutosta Mediashaken kanssa aloitetun yhteistyön myötä.

‚ÄúParin vuoden aikana kokeilimme my√∂s muutamaa isompaa yhteisty√∂kumppania. Totesimme, ett√§ v√§h√§n pienempi digimarkkinointitoimisto on aktiivisempi meid√§n suuntaan kuin iso mainostoimisto. Koimme my√∂s, ett√§ Secton ja Mediashaken kokoluokat kohtasivat hyvin t√§ss√§ yhteisty√∂ss√§‚ÄĚ, Secton markkinointi- ja viestint√§p√§√§llikk√∂ Milla Jokisaari kertoo.¬†

Yhteisty√∂ alkoi vuonna 2018 Google Ads -tilin auditoinnista, jossa tunnistettiin t√§rkeimm√§t kehityskohteet. ‚ÄúTuli heti sellainen olo, ett√§ Mediashakella tiedet√§√§n mist√§ puhutaan ja saimme samantien paljon hyvi√§ kehitysehdotuksia mainonnan tehostamiseen‚ÄĚ, Milla toteaa.

Milla Jokisaari
"Parin vuoden aikana kokeilimme myös muutamaa isompaa yhteistyökumppania. Totesimme, että vähän pienempi digimarkkinointitoimisto on aktiivisempi meidän suuntaan kuin iso mainostoimisto. Koimme myös, että Secton ja Mediashaken kokoluokat kohtasivat hyvin tässä yhteistyössä."
Milla Jokisaari, Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Secto Automotive

Oma-aloitteista Google Ads -mainonnan kehittämistä

Sectolla on koettu yhteisty√∂n olevan eritt√§in proaktiivista heti alusta alkaen.¬†‚ÄúArvostamme oma-aloitteisuutta ja meid√§n Google Ads -tilist√§ vastaava SEM-konsultti Riina Anttila on tehnyt paljon hyvi√§ ehdotuksia tilin kehityksen suhteen. Raportointi on Sectolle ollut relevanttia ja laadukasta‚ÄĚ, Milla kiittelee ja toteaa, ett√§ yhteisty√∂ Mediashaken kanssa on s√§√§st√§nyt paljon h√§nen aikaansa ja ostetut tunnit on selke√§sti k√§ytetty Google Ads -mainonnan kehitt√§miseen.

My√∂s Riina kokee yhteisty√∂n mutkattomaksi ja h√§nenkin mielest√§√§n kommunikaatio on ollut sujuvaa: ‚ÄúSecto on iso konserni ja heill√§ on hyvin tehdyt markkinoinnin vuosikellot ja dokumentoinnit, joten niist√§ on helppo saada kiinni. N√§iden avulla ty√∂skentely on my√∂s Mediashaken puolelta hyvin j√§rjestelm√§llist√§‚ÄĚ.¬†

Automatisoinnin hyödyntäminen tuonut huipputuloksia

Yhteistyön alusta alkaen myynnillisten yhteydenottojen eli liidien hankkiminen on ollut Secton Google Ads -mainonnan ykköstavoite. Säännöllisen kehitystyön tuloksena tilillä on otettu käyttöön uudempia ominaisuuksia, kuten koneoppimiseen perustuvia hintatarjousstrategioita. Uudistuksien myötä liidinhankinnan kustannus on laskenut merkittävästi ja mainontaan on uskallettu panostaa myös rahallisesti enemmän. 

‚ÄúSivujen k√§vij√§m√§√§r√§t ovat lis√§√§ntyneet ja samalla liidinhankinnan hinta on laskenut. T√§m√§ on meill√§ t√§rkein tavoite. Yhteisty√∂n my√∂t√§ my√∂s meid√§n markkinoinnin mitattavuus on parantunut ja ymm√§rr√§mme paremmin, mit√§ asiakkaamme hakevat Googlesta‚ÄĚ, Secton Marketing Development Manager Katri Korpikallio¬†kertoo yhteisty√∂st√§.

Secton Google Ads -mainontaa toteuttava SEM-konsultti Riina kommentoi mainonnan konkreettisia tuloksia n√§in: ‚ÄúMainonnan toteuttaminen Secton kanssa on ollut antoisaa, sill√§ tied√§n, ett√§ mainosbudjettia saa hyvill√§ perusteluilla aina lis√§√§. Budjetin kasvattaminen on my√∂s tehostanut Google Ads -mainonnan automaation hy√∂dynt√§mist√§ sek√§ ennen kaikkea nostanut saatavien liidien m√§√§r√§√§. Optimoinnin seurauksena liidinhankinnan keskim√§√§r√§inen hinta on nyt 3‚Äď4 kertaa pienempi kuin kolme vuotta sitten‚ÄĚ.¬†

Luottamus on avain hyvään ulkoistamiseen

Secton markkinointitiimi koostuu Katrista ja Millasta, ja heillä onkin kädet täynnä eri markkinoinnin tehtäviä. He toteavat myös, että kaikkea ei kannata tehdä itse vaan joskus kannattaa ostaa asiantuntijuutta ulkoiselta kumppanilta. Yksittäisen markkinoinnin osa-alueen ulkoistamisessa he kokevat erityisen tärkeäksi sen, että yhteistyökumppaniin voi luottaa. Tärkeiksi huomioiksi nousevat Google Ads -mainonnan aktiivinen kehittäminen ja sovittujen asioiden hoitaminen aikataulussa. 

‚ÄúYleens√§ palvelua ostettaessa pit√§√§ vahtia, ett√§ tulihan kaikki tehty√§. T√§ss√§ yhteisty√∂ss√§ ei tule oikeastaan koskaan sellaista fiilist√§, ett√§ tuliko asiat hoidettua vai ei. Voi luottaa t√§ysin ty√∂n laatuun‚ÄĚ, Milla ja Katri kiittelev√§t.

T√§st√§ on hyv√§ jatkaa, kiitos Secto t√§h√§nastisesta yhteisty√∂st√§! ūü§Ě

Yhteistyöstä vastaa
Riina Anttila, SEM Consultant, , 045 7874 2843