On taas se aika vuodesta, jolloin useimmilla toimialoilla on aloitettu alennusmyynnit ja kesämallistot täytyy saada pois varastosta ennen syksyn uutuuksien saapumista. Pelkkä hintojen alentaminen ei kuitenkaan takaa vielä menestystä, sillä myös kilpailijoilla on usein samat tarjoukset. Tässäpä siis muutama vinkki alennusmyyntien vauhdittamiseen.

1. Markkinoi vanhoille asiakkaille normaalia tiheämmin
Vauhtia alennusmyynteihin
Jos normaalisti lähetät uutiskirjeitä asiakkaillesi esimerkiksi kerran kuukaudessa, kannattaa alennusmyyntien aikaan lisätä hieman tahtia. Alejen aikaan asiakkaat etsivät löytöjä ja ottavat jopa mielellään vastaan enemmän markkinointia. Mikäli et vielä lainkaan markkinoi vanhoille asiakkaillesi sähköpostitse, nyt on hyvä sauma aloittaa markkinointi. Kokeile myös edullista tekstiviestimarkkinointia lomalaisten tavoittamiseksi.

(Meiltä saat helpot ratkaisut sekä sähköposti- että tekstiviestimarkkinointiin nopeasti ja kustannustehokkaasti. Ota yhteyttä ja jutellaan lisää.)

2. Pidä Facebook-sivu päivittäin aktiivisena tarjouksilla

Jotta saat pidettyä tekemisen meiningin päällä, mainosta Facebookissa päivittäin erikoistarjouksia. Suosittelen päivitysten näkyvyyden korostamista esimerkiksi Facebook-mainonnan avulla. Voit kohdistaa mainonnan vain omille tykkääjillesi, jolloin varmistat pienellä budjetilla, että mahdollisimman moni tykkääjä on tietoinen alennuksista.

3. Kannusta suurempiin tilauksiin tuotepaketeilla ja määräalennuksilla

Pyri nostamaan keskimääräistä tilauksen arvoa kasaamalla alennustuotteita paketeiksi tai tarjoamalla suurempia alennuksia enemmän ostaville. Kokeile myös “Osta 3, maksa 2”-tyylisiä alennuksia pelkkien prosenttialennusten sijaan. Näin saat asiakkaat lisäämään enemmän tuotteita ostoskoriin.

4. Päivitä mainonta korostamaan alennusmyyntejä

Muista päivittää Google Adwords -mainonta ja muut kanavat tuomaan alennukset esille.

5. Tuo alennukset ja normaalihinnat hyvin esille kaupassa

Nosta tieto alennuksista esille kauppaan näkyvästi. Muista jättää myös normaalihinnat näkyviin, koska ilman niitä asiakas on epävarma alennuksen oikeasta määrästä ja saattaa jättää tilauksen tekemättä.