Tämä artikkeli on yli kaksi vuotta vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Oman sivun julkaisujen markkinointi on yksi tapa mainostaa Facebookissa. Se on erittäin tehokas tapa siksi, että julkaisusta tehty mainos on huomattavasti näkyvämpi kuin normaali Facebook-mainos, eikä se varsinaisesti näytä mainokselta. Erään tutkimuksen mukaan tilapäivitysmainoksilla on lähes 200% parempi investoinnin tuottoprosentti kuin normaaleilla Facebook-mainoksilla. Tilapäivitysmainoksia voidaan kohdistaa samalla tavalla kuin muitakin Facebook-mainoksia, eli esimerkiksi iän, sukupuolen, kiinnostuksen kohteiden ja tykkäämisten perusteella.
Sponsoroitus julkaisu
Facebook julkaisi pari päivää sitten uuden tavan kohdistaa tilapäivitysmainoksia. Facebook-päivityksiä voidaan jatkossa kohdentaa esimerkiksi sellaisille käyttäjille, jotka ovat vierailleet verkkokaupassasi, mutta eivät ole vieneet tilausta loppuun. Käytännössä tilapäivitysmainoksia voidaan kohdistaa siis käyttäytymisen perusteella. Tämä auttaa houkuttelemaan verkkokaupassa jo vierailleet kävijät palaamaan kauppaan uudestaan tai tykkäämään Facebook-sivustasi. Uudelleenmarkkinoinnin mahdollisuuksista on ollut blogissa juttua aikaisemminkin. Se on suosittua tällä hetkellä muun muassa Googlen mainosverkostossa ja normaaleissa Facebook-mainoksissa.

Ominaisuuden saatavuutta joutuu kuitenkin odottamaan vielä tovin. Tällä hetkellä jälkimarkkinointia tilapäivitysmainonnassa käyttää vain pieni joukko beta-käyttäjiä, mutta oletettavasti ominaisuus tulee pian käyttöön laajemminkin. Mainoksia ei voi ostaa normaalisti Facebookin mainoshallinnan kautta, vaan se tehdään Facebookin mainosjakelukumppanien kautta. Tällaisia yrityksiä ovat muun muassa Adroll ja Perfect Audience.

Mikäli sinua kiinnostaa uudelleenmarkkinointi, lähetä minulle sähköpostia ja keskutellaan asiasta.

KategoriatFacebook