Mistä Euroopan tietosuojaviranomaisten päätöksissä on kyse ja miten niihin pitäisi suhtautua?

Itävallan ja Ranskan tietosuojaviranomaiset ovat linjanneet päätöksissään Google Analyticsin laittomaksi. Mitä tämä tarkoittaa suomalaisen yrityksen web-analytiikan ja digimarkkinoinnin tulevaisuudelle, ja mistä tässä kokonaisuudessa on kysymys?

Järjestimme 30.3. maksuttoman webinaarin, jossa Mediashaken toimitusjohtajan Matti Hirvosen vieraaksi ja haastateltavaksi saapui johtava tietosuoja-asioihin erikoistunut asianajaja Jukka Lång. Jukka ja Matti selvittivät yhdessä, mitä Euroopan tietosuojaviranomaisten linjaukset Google Analyticsistä tarkoittavat.

Webinaarissa käsiteltiin muun muassa seuraavia kysymyksiä:

  • Mitä Itävallan ja Ranskan tietosuojaviranomaisten päätökset käytännössä tarkoittavat?
  • Miten muiden EU-maiden tietosuojaviranomaisten päätökset vaikuttavat Suomeen?
  • Mitä muita osa-alueita tämä koskettaa Google Analyticsin lisäksi?
  • Mitä on odotettavissa tulevaisuudessa ja miten suomalaisen yrityksen kannattaisi reagoida näihin päätöksiin?

Katso webinaari alta 👇


Jukka Lång johtaa Dittmar & Indreniuksen Data Protection, Marketing & Consumers -praktiikkaa ja on erikoistunut tietosuojaan, kyberturvallisuuteen ja teknologisten innovaatioiden käyttöönottoon liittyviin oikeudellisiin kysymyksiin. Hänellä on yli 15 vuoden kokemus sähköisen viestinnän lainsäädännöstä virkamiehen, asianajajan ja lainsäädännön valmistelun rooleissa.

Haluatko keskustella yhteistyöstä 👇

Jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme ovat sinuun yhteydessä.

Jätä yhteydenottopyyntö