Sisältömarkkinointi on päivän kuuma sana. Miksi suurin osa yritysblogeista ei koskaan saa merkittävää lukijakuntaa?

Jos keskityt vain tuottamaan sisältöä, olet kuin yritys, joka kehittää tuotetta, mutta unohtaa myynnin. Sisältöjä täytyy markkinoida, jos niistä haluaa saada jotain irti.

SisältömarkkinointiKuvitellaan, että pyörität tilitoimistoa. Kirjoitat blogijutun aloittavan yrittäjän velvollisuuksista. Sen sijaan, että vain kirjoitat jutun ja jaat sen omalla Facebook-sivullasi tai Twitterissä, mitä jos alkaisit ohjaamaan ihmisiä blogijuttuun systemaattisemmin?

Tässä kolme konkreettista ideaa:

  • Facebook-mainos yrittämisestä kiinnostuneillle
  • Google Adwords -mainos yrityksen perustamiseen liittyvillä sanoilla
  • yhteistyö muiden yrittämiseen liittyvien tahojen kanssa

Miten tälle mainostamiselle saadaan rahallista vastinetta? Esimerkiksi: Laitat blogijutun alle uutiskirjeen tilauslomakkeen, jossa lupaan lisävinkkejä aloittaville yrittäjille. Lähetät nämä viestit heille sähköpostitse seuraavan viikon aikana. Lopulta tarjoat pakettia aloittavan yrityksen kirjanpitoon.

Sisältöjen määrä kasvaa verkossa räjähdysmäisesti. Lopulta voittaa se, joka markkinoi sisältöjään parhaiten. Jos markkinoit sisältöjäsi vain samoille vanhoille seuraajillesi päivästä toiseen, ei varmaan ole ihme, että sisältömarkkinointi ei tuo tuloksia? Hyväkään sisältö ei myy itse itseään.