Seurantaosoitteen rakentaja

Luo Google Analytics -mittausparametrit URL-osoitteeseen helposti!

Mitä tämä työkalu käytännössä tekee URL-osoitteelle?

Tämän työkalun avulla voit helposti lisätä URL-osoitteeseen Google Analytics -mittausparametreja. Käytännössä työkalu lisää syöttämäsi verkko-osoitteen perään tietoja, jotka Google Analytics tunnistaa ja näyttää raporteissa. Voit mittausparametrien avulla määritellä esimerkiksi jokaiselle Facebook-mainokselle oman nimen ja seurata kävijäliikennettä mainoskohtaisesti. Parametrit siis helpottavat tulosten seurantaa ja pystyt niiden avulla seuraamaan tarkemmin kaikkea verkkosivuillesi tulevaa liikennettä.

Miksi mainosten tai Facebook-päivysten URL-osoitteisiin kannattaa lisätä mittausparametrit?

Mittausparametrien avulla voit helposti seurata kävijävirtoja erittäin tarkasti. Jos teet esimerkiksi Facebook-mainontaa ilman mittausparametereja, et voi mitenkään erotella facebook.com-osoitteesta tulevaa mainosliikennettä Facebook-päivitysten tuomasta ilmaisesta liikenteestä. Ilman mittausparametreja et voi myöskään erotella tuloksia (kuten myyntiä) mainoskohtaisesti. Sama koskee myös Facebook-päivityksiä – ilman parametreja et voi erotella eri päivitysten kautta tulevaa liikennettä.

Missä nämä tiedot näkyvät Google Analyticsissä?

Helpoin tapa seurata mainosten kautta tulevaa liikennettä on mennä Google Analyticsin “Kampanjat” -raporttiin. Raportti löytyy vasemmasta valikosta kohdasta “Hankinta” -> “Kampanjat”.