Google Shopping - ja Performance Max -mainonta muuttavat verkkokauppojen näkyvyyttä hakukoneissa
Google Shopping -mainonta on verkkokauppayrityksille tarkoitettua tuotemainontaa Googlen hakutulossivuilla. Nykyään Google Shopping -mainonta toteutetaan Google Performance Max -mainonnan avulla, jolloin pelkän Shopping-mainonnan sijaan käytössä on useampi mainossijoittelu.
Yhdysvalloissa, jossa Shopping-mainonta on ollut saatavilla jo vuodesta 2012, verkkokauppayritysten hakusanamainonnan markkinointibudjeteista 76 % kohdistuu Shopping-mainontaan (lähde: The Rise of Shopping, Adthena Search Advertising Report, 2018). Se on siis ylittänyt reippaasti perinteisten tekstimainosten panostukset kaupan alan yrityksillä. Sama trendi tulee jatkumaan Performance Max -mainonnan osalta.
Kaksi merkittävää eroa Googlen tekstimainoksiin verrattuna
Google Shopping – ja Performance Max -mainonta eroaa merkittävästi perinteisestä hakusanamainonnasta. Mainokset pohjautuvat Googlelle lähetettävään ajantasaiseen tuotelistaukseen, jonka perusteella ne päivittyvät automaattisesti olemassa olevan tuotevalikoiman mukaisesti. Tuotelistauksen toimittaminen Googlelle toteutetaan yleensä verkkokauppa-alustassa olevan valmiin integraation avulla.
Myös kohdentaminen eroaa merkittävästi Googlen tekstimainosten kohdentamisesta. Tekstimainokset kohdistetaan aina ennaltamääriteltyjen avainsanojen perusteella. Sen sijaan Shopping-mainosten näkyvyys hakujen yhteydessä määräytyy pääasiassa tuotelistauksessa olevien tuotenimien ja -kuvausten perusteella. Tämän takia Googlelle lähetettävän tuotetiedon optimointi on avain onnistuneeseen Shopping-mainontaan.
Näin optimoimme mainontasi tuomaan parhaan mahdollisen tuoton
Meiltä saat oman Shopping-mainontaan syventyneen asiantuntijan avuksesi mainonnan kehittämiseen. Keskitymme Shopping-mainonnan kehittämisessä kannattavuuden sekä tuotelistausten optimointiin. Varmistamme, että Googlessa näkyvät juuri ne verkkokauppasi tuotteet, joilla saavutetaan paras tuottoprosentti. Tuotelistausta kehittämällä taas mahdollistamme mainosten näkymisen entistä useammassa yhteydessä ilman, että verkkokaupan tuotesisältöihin tarvitsee tehdä erillisiä muutoksia.
Käytämme Shopping-mainonnan kehittämiseen Googlen tarjoamien perustyökalujen lisäksi ulkopuolisia työkaluja, joilla voimme tehostaa mainonnan kehittämistä huomattavasti.
Kuusi syytä valita meidät avuksi kehittämään Google-mainontaanne
Tunnemme yleisimmät verkkokauppa-alustat
Olemme erikoistuneet verkkokauppayritysten digimarkkinointiin ja meillä on kokemusta Google-mainonnan toteuttamisesta kaikkien yleisimpien verkkokauppa-alustojen kanssa (esim. Magento, Vilkas, MyCashflow, Nethit, Shopify ja Woocommerce).
Saat avuksesi verkkokauppojen mainontaan erikoistuneen tiimin
Google-mainontaan keskittyvässä tiimissämme on useita verkkokauppoihin erikoistuneita osaajia. Tämän takia olemme pystyneet viemään Google-mainonnan kehittämisen uudelle tasolle.
Teemme työtä täysin läpinäkyvästi ja sinä omistat datan
Teemme työtä täysin läpinäkyvästi: omistat aina oman mainostilisi sekä siellä sijaitsevan datan, ja sinulla on siihen pääsy milloin tahansa. Pääset myös halutessasi seuraamaan tekemiämme muutoksia.
Toteutamme samalla myös dynaamisen uudelleenmarkkinoinnin
Osana verkkokaupan Google-mainonnan toteutusta on kannattavaa ottaa käyttöön myös dynaaminen uudelleenmarkkinointi, jonka avulla pystymme nostamaan bannerimainoksilla juuri oikeita tuotteita esimerkiksi ostoskorin hylänneille asiakkaille.
Meidän hanskat eivät tipu yhteistyön alun jälkeen
Seuraamme mainonnan tuloksia viikoittain ja teemme säännöllisesti toimenpiteitä datan pohjalta. Emme odota sinulta toimeksiantoja, vaan viemme mainontaa omatoimisesti eteenpäin löytämällä uusia mahdollisuuksia ja kehityskohteita.
Täysi takuu yhteistyölle
Emme sido sinua pitkillä sopimuksilla, vaan pidämme sinut tyytyväisinä työmme tuloksilla. Jos syystä tai toisesta et ole tyytyväinen yhteistyöhömme, voit lopettaa palvelun milloin tahansa. Asiakkaidemme pysyvyys on siis suora indikaattori palvelumme laadusta ja tässä olemme onnistuneet erinomaisesti.
Haluatko keskustella yhteistyöstä?👇
Jätä yhteydenottopyyntö ja olemme sinuun yhteydessä!