Opi tekemään tuottavaa Google Ads -mainontaa 🔍

Google on paikka, jonne todennäköisesti hakeudutaan polttavan ongelman tai ostotarpeen yllättäessä – siksi on tärkeää, että yrityksesi tarjoama ratkaisu on löydettävissä juuri silloin, kun sitä tarvitaan.

Matka menestykseen on kuitenkin kompastuskiviä täynnä – satoja Google Ads -tilejä auditoineena ja hallinnoineena olemme törmänneet lukuisiin haasteisiin, jotka ratkaisemattomina voivat vaikuttaa merkittävästi mainonnan onnistumiseen.

Näistä haasteista syntyi raamit Google Ads -verkkokoulutuksellemme. Käytännönläheisen koulutuksen aikana ymmärrät paremmin Google-mainonnan kulmakivet ja opit luomaan tehokkaan kampanjarakenteen sekä optimoimaan kampanjoitasi uudelle tasolle. Sparraajanasi tuloksiin toimii ehkä Suomen kokeneinen Google Ads -mainonnan kouluttaja ja Mediashaken toimari Matti Hirvonen.

Google Ads -mainonta

Kurkkaa tästä koulutuksen sisältö 👇

Osio 1: hakusanamainonnan suunnittelu – menestyksen tukipilari 💡

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Jo koulunpenkillä kuultu klassinen lausahdus, mutta tässä tapauksessa emme oikeasti voi koskaan korostaa liikaa suunnittelun merkitystä. 

Siksi verkkokoulutuksen ensimmäinen osa käsittelee mainonnan aloittamisen alkumetrejä ja sen tärkeimpiä osa-alueita. Koulutuksen aikana käymme läpi Google Ads -mainonnan kokonaisuuteen vaikuttavat tekijät sekä avaamme tarkemmin, mistä vaiheista mainonnan rakentaminen koostuu ja mitä sen suunnittelussa tulee ottaa huomioon. Lisäksi näytämme konkreettisesti, miten avainsanatutkimus toteutetaan esimerkkiyritykselle.

🗓️ Oppitunti on julkaistu ja pääset katsomaan sitä heti ilmoittautumisen jälkeen!

Tämän koulutusosion jälkeen:

  • ymmärrät, mitä Google Ads -mainonta tarkoittaa ja miten mainonta konkreettisesti toimii hakuverkostossa
  • tiedät, miten Googlen laatupisteet vaikuttavat mainonnan onnistumiseen ja osaat hyödyntää tietoa mainonnan eri vaiheissa
  • osaat käyttää avainsanatutkimuksen tekemiseen tarkoitettuja työkaluja, kuten Googlen omaa Avainsanojen suunnittelijaa
  • olet valmis toteuttamaan avainsanatutkimuksen omalle yrityksellesi valmiin pohjan avulla. 

Osio 2: Miten luon timanttisen kampanjarakenteen? 💎

Verkkokoulutuksen toisessa osiossa jatkamme Google Ads -suunnitelmamme luomista toteutetun avainsanatutkimuksen pohjalta. Pelkkä avainsanojen löytäminen ei nimittäin riitä, vaan meidän on analysoitava niiden potentiaalia ja luotava tarkka suunnitelma mainostilin rakenteesta. Koulutuksen aikana avaamme esimerkkien avulla, miten toimiva tilirakenne suunnitellaan ja millä perusteella tietyt avainsanat valitaan mukaan. Lisäksi saat valmiin pohjan oman tilirakenteen suunnitteluun.

🗓️ Oppitunti on julkaistu ja pääset katsomaan sitä heti ilmoittautumisen jälkeen!

Tämän koulutusosion jälkeen:

  • 0saat analysoida tekemääsi avainsanatutkimusta ja jaotella sitä erilaisiin kokonaisuuksiin
  • tiedät, millainen on toimiva Google Adsin mainostilin rakenne
  • ymmärrät, miksi tietyt avainsanat valitaan mainosrakenteeseen mukaan tai karsitaan pois
  • olet valmis suunnittelemaan mainostilisi rakenteen valmiin pohjan ja esimerkkien avulla

Osio 3: Kampanjoiden rakentaminen parhaita käytäntöjä
noudattaen 🔧

On vihdoin aika tehdä suunnitelmista totta – verkkokoulutuksemme kolmas osio johdattaa sinut Google Adsin käyttöliittymän syvyyksiin ja sen osa-alueisiin. Tämän koulutuksen aikana näytämme esimerkkiyrityksen avulla, miten kampanjat rakennetaan käyttöliittymässä aina kampanja-asetuksista mainosten luomiseen. 

🗓️ Oppitunti on julkaistu ja pääset katsomaan sitä heti ilmoittautumisen jälkeen!

Tämän koulutusosion jälkeen:

  • osaat liikkua Google Adsin käyttöliittymässä kuin kala vedessä
  • tiedät, mitä kampanja-asetuksissa pitää ottaa huomioon ja miten automaattiset hintatarjousstrategiat toimivat
  • ymmärrät, miten eri avainsanatyyppejä hyödyntämällä voit vaikuttaa mainonnan näkyvyyteen ja oleellisuuteen
  • tiedät mainostestaamisen parhaat käytännöt ja osaat luoda tavoitteidesi mukaiset mainokset
  • kykenet rakentamaan suunnitelmasi mukaisen tilirakenteen omalle Google Ads -tilillesi ja varmistamaan, että kaikki tilin kannalta merkittävät asiat ovat kunnossa.

Osio 4: tulosseuranta – jotta tiedät, mikä oikeasti toimii 💰

Onnistuneen Google-mainonnan takana on strategia, jonka mukaan mainontaan laitettuja euroja kohdistetaan niihin avainsanoihin, jotka tuovat yritykselle konkreettisia tuloksia. Jotta tämä olisi mahdollista, tarvitsemme dataa. Verkkokoulutuksen neljännessä osiossa kerromme, mikä on konversioiden merkitys mainonnassa sekä näytämme, miten yhdistät Google Analytics -tilisi Google Ads -tiliin. Lisäksi näet konkreettisesti, miten konversioseuranta asennetaan Google Analyticsin avulla. 

Tähän mennessä mainontasi alkaa olemaan viittä vaille valmis, Ennen kampanjoiden käynnistämistä esittelemme sinulle listan, jonka avulla voit tarkistaa, että kaikki tärkeät osa-alueet on huomioitu. 

🗓️ Oppitunti on julkaistu ja pääset katsomaan sitä heti ilmoittautumisen jälkeen!

Tämän koulutusosion jälkeen:

  • osaat linkittää Google Analytics -tilisi Google Ads -tiliin
  • tiedät, miten konversioseuranta rakennetaan Google Adsissa ja osaat tuoda konversiotavoitteet Adsiin
  • voit tehdä huolellisen tarkastuksen mainostilillesi ja laittaa kampanjat käyntiin.

Osio 5: Monipuoliset kehitystoimenpiteet, paremmat tulokset 🤩

Laadukkaasti suunniteltu ja rakennettu mainonta pyyhkäisee mainonnan onnistumisen suurimmat kompastuskivet jo valmiiksi pois tieltä, mutta paremmat tulokset eivät kuitenkaan tule itsestään. Oman onnensa nojassa pyörivä mainonta toimii vain puoliteholla, eikä siitä sellaisenaan saada kaikkea potentiaaliaan irti.

Siksi verkkokoulutuksen viimeinen osio sisältää kattavan kokonaisuuden mainonnan kehittämiseen liittyvistä jatkuvista toimenpiteistä, joita toteuttamalla opit kehittämään mainontaasi entistä toimivammaksi ja saamaan jatkuvasti parempia tuloksia.

🗓️ Oppitunti on julkaistu ja pääset katsomaan sitä heti ilmoittautumisen jälkeen!

Tämän koulutusosion jälkeen:

  • osaat lukea ja analysoida Google Adsin dataa ja tekemään sen pohjalta oikeita johtopäätöksiä
  • hallitset budjettien seurannan ja jakamisen oikeille kampanjoille
  • tiedät, miten arvioida mainontasi laajuutta ja olennaisuutta hakutermien sekä avainsanojen avulla
  • löydät mainonnasta kehityskohteita erilaisten raporttien avulla

Koulutuksen hinta

Voit maksaa koulutuksen joko kerralla tai osissa kuuden kuukauden aikana. Kertamaksuna koulutus maksaa 389 € (+alv). Kuukausihinnalla 66 € /kk (+alv). Riippumatta maksuajasta koulutusmateriaalit ovat käytössäsi 12 kuukauden ajan.

Maksutapoina maksukortti (esim. Visa tai MasterCard) tai lasku. Laskulla maksaminen onnistuu vain kertamaksulla ostettaessa. Laskussa on 14 päivän maksuaika.

Haluatko mukaan?

Tervetuloa mukaan koulutukseen!

Tilaa Google Ads -verkkokoulutus