Muutoksen tuulet puhaltavat jälleen Facebookissa. Kiellettyjen markkinointitoimenpiteiden listalla aiemmin olleet “kommentoi tai tykkää tästä päivityksestä ja osallistut arvontaan” -tyyppiset kilpailut ovatkin nyt sallittuja!

Voit siis nyt järjestää tykkääjillesi kilpailuja, joihin osallistumiseksi riittää pelkkä julkaisun tykkäys tai kommentointi. Tykkäysnappia saa käyttää tästä lähtien myös äänestyksissä. Kaikkien näiden merkittävien uudistusten taustalla on se, että Facebook haluaa kannustaa kaikenkokoisia yrityksiä perustamaan entistä enemmän ja monipuolisemmin kampanjoita alustalleen.

Julkaisujen tykkääjien ja kommentoijien kesken suoritettavat arvonnat soveltuvat käytännössä parhaiten lyhyisiin promootioihin ja nykyisten tykkääjien aktivointiin. Facebook-sivujen tykkääjien kesken et voi uusienkaan sääntöjen mukaan suorittaa arvontoja. Mikäli haluat uusia tykkääjiä Facebook-sivullesi, kilpailut kannattaa toteuttaa edelleen erillisinä sovelluksina. Sovelluksien avulla käyttäjää voidaan vaatia tykkäämään sivusta ennen osallistumista (ns. tykkääjäportti) sekä osallistujien yhteystiedot voidaan kerätä esimerkiksi sähköpostimarkkinointia varten. Sovelluksien tapauksessa kampanjalle voidaan tehdä myös mainontaa huomattavasti monipuolisemmin ja tehon mittaaminen onnistuu web-analytiikkasovelluksilla (kuten Google Analytics), mikä kampanjan toteuttaja tukee tätä.

Käytä ulkopuolista sovellusta kilpailun järjestämiseen, jos haluat

  • hankkia uusia tykkääjiä Facebook-sivullesi
  • kerätä osallistujien yhteystiedot markkinointia varten
  • järjestää arvonnan tai muun kampanjan, jossa käyttäjien täytyy tehdä muutakin kuin painaa “tykkää”-nappia tai kirjoittaa kommentti
  • tehdä mainontaa kampanjalle monipuolisesti ja mitattavasti.

Toteuta arvonta julkaisussa, jos haluat

  • aktivoida nykyisiä tykkääjiäsi
  • toteuttaa lyhyen ja nopean promootion.

Oletko kiinnostunut hankkimaan uusia tykkääjiä sovelluksilla toteuttavien kampanjoiden avulla? Ota yhteyttä ja teemme tarjouksen.