Mainonnan kehittäminen kasvatti Google Ads -mainonnan kautta verkkokauppamyyntiä 124 %:a

Mainonnan tuottoaste parantunut kehitystoimenpiteiden myötä

Vallila Interior on vuonna 1935 perustettu perheyritys, jonka sisustustekstiileistä ja -tuotteista koostuvaa vähittäismyyntimallistoa on saatavana ympäri Suomen ja kasvavasti eri puolilla maailmaa. Vallila-kokoelman ohella yrityksellä on vahva asema myös julkisten tilojen sisustamisessa sekä kotimaassa että ulkomailla. Vallila Interior myös edustaa Suomessa kymmeniä tunnettuja kansainvälisiä sisustus- ja design-brändejä. Osaa brändeistä yritys edustaa Suomen lisäksi lähialueilla, mm. Designers Guildia sekä Suomessa että Venäjällä. Vallila Interiorin liikevaihto on n. 38 miljoonaa euroa ja se työllistää 125 henkeä.

“Yhteistyö Mediashaken kanssa on toiminut mutkitta ja olemme erittäin tyytyväisiä saamaamme palveluun. Tulokset puhuvat puolestaan ja aktiivinen viestintä pitää meidät sekä Mediashaken ajantasalla mainonnan toimenpiteistä.”

 

Piia Vilja, eCommerce Manager

Oy Vallila Interior Ab

Lähtötilanne Google Ads -mainonnassa

Ennen yhteistyön aloittamista Vallila Interior teki Google Ads -mainontaa toisen kumppanin kanssa ja aktiiviset kehitystoimenpiteet tulivat lähinnä asiakkaan toiveesta. Vallilalta käytiin ensin Mediashaken käytännönläheisessä Google Ads -mainonnan koulutuksessa ja koulutuksen jälkeen mainostili auditoitiin. Auditoinnin jälkeen keskusteltiin mainonnan ulkoistamisesta ja rakenteiden selkiyttämisestä.


Tehdyt toimenpiteet

  • Mainonnan tilanne auditointiin ja huomattiin selkeitä kehityskohteita, joissa Mediashake pystyy auttamaan Vallilaa parantamaan mainonnan tuottosuhdetta
  • Google Ads -tilin kampanjarakennetta selkiytettiin ja mainosbudjettia kohdistettiin tärkeimmille tuoteryhmille
  • Yhteistyöhön otettiin mukaan viikottaiset tilannepalaverit, joissa päivitetään mainonnan tilanne reaaliaikaisesti.

Yhteistyön tulokset

  • Mainonnan tuotto 1.1.-31.3.2019 verrattuna samaan ajanjaksoon vuonna 2018 on kasvanut +124 %:a
  • Mainonnan tuottosuhde ROI on saman ajanjakson ajan kasvanut 383 %:sta 820 %:in
  • Aktiivinen viestintä on mahdollistanut nopeiden muutosten tekemisen mainontaan ja kilpailukyvyn markkinatilanteessa
  • Suomen verkkokaupan lisäksi mainonnan tekeminen on laajentunut Vallilan kansainvälisiin verkkokauppoihin ja kohdemaihin.

eCommerce Manager Piia Viljan terveiset

Olen todella tyytyväinen Mediashaken osaamisen tasoon ja siihen millaisia tuloksia olemme saaneet aikaiseksi Annin kanssa. On hienoa, että olemme löytäneet näin sitoutuneen ja asiantuntevan kumppanin!

– Piia Vilja (eCommerce Manager)

Yhteistyöstä vastaa

Anni Penttilä, SEM konsultti, 050 328 2535, anni@mediashake.fi

Haluatko kuulla voisimmeko auttaa sinua?

Jos haluat keskustella yhteistyöstä, ota yhteyttä ja sovitaan maksuttomasta tilanteen kartoittamisesta. Selvitämme mahdolliset kehityskohteet yrityksenne Google Ads -mainonnassa ja teemme ehdotuksen jatkotoimenpiteistä.

Ota yhteyttä