Yli 50 % enemmän tarjouspyyntöjä syyskaudella 2017

Jatkuvalla Google Ads -mainonnan kehittämisellä merkittävästi paremmat tulokset tärkeimmän sesongin aikana

Raahen Rengas ja Laite Oy on yli 40 vuoden kokemuksella palveleva rengasalan perheyritys, jonka tarina alkaa vuodesta 1974. Yritys palvelee asiakkaita Raahessa, Limingassa, Jalasjärvellä ja Kuusamossa. Renkaita ja vanteita toimitetaan ympäri Suomen. Asiakkaina on yksityishenkilöitä, ammattiliikennöitsijöitä, maa- ja metsätalouden harjoittajia, maa- ja kaivosyrityksiä sekä laaja kirjo muita yrityksiä. Kaikkia asiakkaita palvellaan vankalla asiantuntemuksella. 

Yhteistyön keskeiset tulokset

  • Tarjouspyyntöjen määrä kasvoi syyskaudella 2017 (syyskuu-marraskuu) viime vuoteen verrattuna + 54,48 % AdWords-mainonnan kautta
  • 27,05 % edullisempi konversiohinta (konversiona tarjouspyyntö)

“Yhteistyö Mediashaken kanssa toimii hyvin. Heillä on asiakaslähtöinen lähestymistapa mainonnan tekemiseen. Etäpalavereissa sovimme yhteiset tavoitteet ja sen jälkeen voi luottaa, että hommat hoituvat sovitusti.”

Jenni Korhonen, Markkinointipäällikkö,
Raahen Rengas ja Laite Oy

Lähtötilanteena Google Ads -mainonnan epäsäännöllinen kehittäminen

Ennen yhteistyön aloittamista asiakas oli toteuttanut useita pidempiä ajanjaksoja Google Ads -mainontaa. Aloitimme yhteistyön tavoitteena kasvattaa mainonnan kautta tulevia tarjouspyyntöjä.


Toimenpiteinä mainonnan rakenteen uudistaminen ja tarjouspyyntöihin perustuva mainonnan jatkuva kehittäminen

Toteutimme asiakkaalle ensin laajan avainsanatutkimuksen, jonka avulla selvitettiin kaikki kaupallisesti tärkeät termit. Avainsanatutkimuksen pohjalta luotiin erittäin tarkka kampanja- ja mainosryhmärakenne, jonka ansiosta mainosten osuvuus parani huomattavasti aiemmasta. Lisäksi asensimme mainontaan tulosseurannan, jonka avulla mainontaa lähdettiin kehittämään todellisiin tuloksiin, eli tarjouspyyntöihin, pohjautuen.

Tämän jälkeen mainontaa on jatkokehitetty mainosten A/B-testaamisella, tuloksiin perustuvalla hintatarjousten ja budjettien hallinnalla sekä avainsanalistojen tarkentamisella. Mainontaa on kehitetty jatkuvasti yhteistyössä asiakkaan kanssa.


Yli 50 % enemmän tarjouspyyntöjä tärkeimmän sesongin aikana

Toimenpiteiden seurauksena mainonnan tulokset ovat parantuneet merkittävästi ja Google Ads -mainonnan kautta tulevien tarjouspyyntöjen määrä on kasvanut yli 50 % suuremmaksi vuoden 2017 syyskaudella (syyskuu-marraskuu). Samalla mainonnan investoinnin tuottoprosentti on parantunut merkittävästi ja yhden tarjospyynnön hankkiminen mainonnan kautta on tullut 27 % edullisemmaksi.

Yhteistyöstä vastasi

Anni Penttilä, SEM konsultti, 050 328 2535, anni@mediashake.fi

Haluatko kuulla voisimmeko auttaa sinua?

Jos haluat keskustella yhteistyöstä, ota yhteyttä ja sovitaan maksuttomasta tilanteen kartoittamisesta. Selvitämme mahdolliset kehityskohteet yrityksenne Google AdWords -mainonnassa ja teemme ehdotuksen jatkotoimenpiteistä.

Ota yhteyttä