187 % enemmän liidejä Google-mainonnan kautta aiempaa pienemmällä mediabudjetilla

Mainonnan kehittämisellä aiempaan verrattuna moninkertainen määrä liidejä.

Lomakoti ulkomailta​ on suomalainen asunnonvälitykseen erikoistunut yritys, joka välittää asuntoja suomalaisille asiakkaille yli 10 maasta. Yrityksellä on yli 20 vuoden kokemus asuntokaupasta ulkomailla.

Yhteistyön keskeiset tulokset

  • 187 % lisää yhteydenottoja Google-mainonnan kautta
  • 70 % edullisempi konversiohinta (konversiona yhteydenotto)
  • 14 % pienemmät Google-mainonnan mediakustannukset

Lähtötilanteena jo aiempi panostus Google Ads -mainontaan

Ennen yhteistyön aloittamista asiakas oli ulkoistanut Google-mainonnan toiselle kumppanille ja mainontaan oli investoitu jo useamman kuukauden ajan. Tulokset eivät kuitenkaan olleet tyydyttäviä. Tavoitteena oli parantaa mainonnan tuottosuhdetta sekä saada lisää yhteydenottoja mainonnan avulla.


Toimenpiteinä mainonnan kartoitus ja uudelleensuunnittelu

Kartoitimme Google Ads -tilin tilanteen, jonka perusteella laadittiin toimintasuunnitelma mainonnan kehittämiseksi. Mainontaan toteutettiin ensin laajempi rakenteellinen uudistus, jonka tavoitteena oli selkeyttää mainostilin hallinnointia sekä karsia näkyvyyttä epärelevanteilla hakutermeillä. Mainosryhmärakennetta tarkennettiin, jotta mainokset saatiin vastaamaan paremmin hakutermejä. Aloitustoimenpiteiden jälkeen mainonnan optimointia on jatkettu säännöllisesti, esimerkiksi mainosten A/B-testaamisella ja konversioperusteisella hintatarjousten hallinnalla.


Tuloksina yli 187 % enemmän liidejä mainonnan kautta

Toimenpiteiden seurauksena mainonnan tulokset ovat parantuneet huomattavasti. Käytännössä pienemmällä mediabudjetilla on saavutettu merkittävästi paremmat tulokset kuin aiemmin.

Keskeiset tulokset:

  • Yhteydenottojen määrä: +187 %
  • Konversiohinta: -70 %
  • Mediakustannukset: –14 %
  • Keskimääräinen klikkaushinta: −57,76 %
  • Klikkausprosentti: +78,22 % ( 7,61 % vs. 13,57 %)

Haluatko kuulla voisimmeko auttaa sinua?

Jos haluat keskustella yhteistyöstä, ota yhteyttä ja sovitaan maksuttomasta tilanteen kartoittamisesta. Selvitämme mahdolliset kehityskohteet yrityksenne Google Ads -mainonnassa ja teemme ehdotuksen jatkotoimenpiteistä.

Ota yhteyttä