Autoimme Lappoa kasvattamaan verkkokaupan myyntiä 68,60 %

Aktiivisen Google Ads -mainonnan kehittämisellä yli kaksinkertainen mainonnan tuottoaste ja mainonnan osuuden kasvattaminen verkkokaupan kokonaismyynnistä viisinkertaiseksi

lappo logo

Juomatarviketukku Lappo on palvellut omien juomien valmistajia jo yli puolen vuosikymmenen ajan. Verkossa ja kivijalassa toimiva oluen, siiderin, kotiviinin ja muidenkin valmistustarvikkeiden erikoisliike luottaa asiantuntevaan asiakaspalveluun, nopeisiin toimituksiin ja valikoimaan, josta löytyvät ratkaisut niin aloittelijoille, harrastajille kuin ammattilaisillekin. Lappo myy ja maahantuo maltaita, hiivoja, humalaa sekä muita juomanvalmistuksen raaka-aineita ympäri maailman. Lisäksi heidän valikoimaan kuuluvat kaikki välineet ja työkalut, joita kotivalmistaja keksii kaivata.

“Yhteistyö Mediashaken kanssa on ollut todella selkeää ja olen voinut luottaa, että mainonta on hyvissä käsissä. Olemme kuukausittain käyneet edellisen kuun lukuja läpi ja suunnitelleet tulevaa kuukautta ja näin myös minulle on jäänyt riittävä kontrolli.”

 

Jaakko Manni, Toimitusjohtaja

Juomatarviketukku Lappo Oy

Lähtötilanteena Google Ads -mainonnassa

Ennen yhteistyön aloittamista Lappo teki Google Ads -mainonnan toteuttamisen itse ja mainontaa kehitettiin muiden töiden ohella epäsäännöllisesti. Ajatuksena oli, että ulkoistamalla Google Ads -mainonta aikaa vapautuu yrityksen kasvattamiseen sekä mainosinvestoinnin tuotto olisi kannattavampaa.


Ulkoistuksen alkuvaihe

  • Mainonnan tilanne arvioitiin alkukartoituksen jälkeen perusteellisesti kertyneen historiadatan pohjalta, ja tunnistettiin mainonnassa toimineet osat.
  • Teimme laajan avainsanatutkimuksen, jonka pohjalta uudistimme mainonnan toteutuksen, huomioiden havainnot aikaisemmin toimivista osista.
  • Uudistetun mainonnan käynnistämisen jälkeen kehitimme mainontaa niin saadun datan pohjalta kuin viestimällä aktiivisesti asiakkaan kanssa.

Tulokset numeroina

Ennen yhteistyötä  1.4.2016 – 31.3.2018

  • Mediakulun tuottoaste (ROAS): 196 %
  • Ads-mainonnan osuus koko myynnistä: 5,73 %

Yhteistyön aikana 1.5.2018 – 30.11.2018

  • Mediakulun tuottoaste (ROAS): 491 %
  • Ads-mainonnan osuus koko myynnistä: 24,51 %

Koko verkkokaupan myynti kasvoi tarkastelujaksolla 1.5.2018-30.11.2018 verrattaessa edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan 68,60 %.

Toimitusjohtajan terveiset lukijoille

“Lapon henkilökunta on monet liemet keittänyt asiantuntijaryhmä, joka mielellään vastaa niin peruskysymyksiin kuin neuvoo monimutkaisemmissakin ongelmatilanteissa. Olemme tavoitettavissa puhelimitse, sähköpostitse, Whatsappissa ja verkkosivujemme chatissä. Haluamme luoda juomanvalmistuksen laatua myös kotiolosuhteisiin. Siksi myymme vain laadukkaimpia välineitä ja tuomme ammattilaisratkaisuja kotipanimoihin. Meiltä saa raaka-aineet ja välineet, tiedot ja taidot hyvään juomanvalmistukseen. Lappo uskoo hyvään ja laadukkaaseen juomanvalmistukseen panimon koosta riippumatta.”

– Jaakko Manni (CEO) 

Jaani Saulamaa

Yhteistyöstä vastasi

Jaani Saulamaa, SEM konsultti, 050 911 0019, jaani@mediashake.fi

Haluatko kuulla voisimmeko auttaa sinua?

Jos haluat keskustella yhteistyöstä, ota yhteyttä ja sovitaan maksuttomasta tilanteen kartoittamisesta. Selvitämme mahdolliset kehityskohteet yrityksenne Google Ads -mainonnassa ja teemme ehdotuksen jatkotoimenpiteistä.

Ota yhteyttä