Aktiivinen mainonnan kehittäminen tuo merkittävästi lisää liidejä

Tulosseurannan ja aktiivisen Google Ads -mainonnan kehittämisellä kasvatettiin liidien määrää yhteistyön kolmen ensimmäisen kuukauden aikana +116 %

Greenheat on suomalainen kaivonporausalan yritys, joka on toiminut 25 vuotta Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen alueella. GreenHeat on porannut yli 6000 käyttövesikaivoa, tuhansia energiakaivoja sekä toimittanut erikoisosaamista vaativia porauksia kaivos- ja rakennusteollisuudelle. Asiakkaina GreenHeatillä on omakotitaloudet, rakennusalan yritykset ja kiinteistöt.

“Olen ollut erittäin tyytyväinen Google Ads -mainonnan ulkoistamiseen. Työaikaani on vapautunut tarjouspyyntöjen käsittelyyn ja voin luottaa siihen, että mainonnan kehittäminen on ammattilaisten vastuulla.”

Tuija Saarela, Markkinointipäällikkö,
Greenheat

Lähtötilanteena Google Ads -mainonta, jonka tuloksia ei seurattu

Ennen yhteistyön aloittamista Greenheat oli tehnyt Google Ads -mainontaa itse ja kehitystöitä oli tehty mainontaan epäsäännöllisesti muiden kiireiden vuoksi. Ajatuksena oli, että mainonnan tilannetta pyrittäisiin parantamaan henkilökohtaisen valmennuksen avulla, mutta aloituskeskusteluiden jälkeen päädyttiin Google Ads -mainonnan ulkoistamiseen.

Mainonnan tavoite on ollut kasvattaa yhteydenottolomakkeen kautta tulevien liidien määrää. Aloituspalaverissa sovittiin, että mainontaan rakennetaan tulosseuranta ja mainontaa kehitettäisiin tulosten pohjalta.


Tulosseurannan rakentaminen ja aktiivinen mainonnan kehittäminen tuloksiin perustuen

  • Mainonta uudistettiin täysin avainsanatutkimuksen ja kehittämissuunnitelman pohjalta
  • konversioseuranta asennettiin mainonnan tulosten mittaamista varten
  • mainosbudjettia on kasvatettu tuloksien tulosseurannan avulla
  • aktiivinen viestintä mainonnan kehittämisestä yhteistyön aikana.

Yli 116 % enemmän tarjouspyyntöjä yhteistyön ensimmäisen kolmen kuukauden aikana verrattuna viime vuoteen

  • Yhteydenottolomakkeen kautta jätettyjen tarjouspyyntöjen määrä yhteistyön ensimmäisen kolmen kuukauden aikana on kasvanut +116 %
  • mainosbudjettia on kasvatettu ja kohdistettu parhaiten toimiviin avainsanoihin
  • mainostilin aktiivisella optimoinnilla konversiohintaa on madallettu joka kuukausi
  • Google Ads -mainontaa kehitetään aktiivisesti tuloksiin pohjautuen.

Yhteistyöstä vastasi

Anni Penttilä, SEM konsultti, 050 328 2535, anni@mediashake.fi

Haluatko kuulla voisimmeko auttaa sinua?

Jos haluat keskustella yhteistyöstä, ota yhteyttä ja sovitaan maksuttomasta tilanteen kartoittamisesta. Selvitämme mahdolliset kehityskohteet yrityksenne Google Ads -mainonnassa ja teemme ehdotuksen jatkotoimenpiteistä.

Ota yhteyttä