Yli kaksi kertaa aiempaa enemmän vakuutusmyyntiä Google Ads -mainonnasta

Tehokkaammalla Google Ads -mainonnan hallinnalla merkittävästi paremmat tulokset todella kilpailulla toimialalla.

Folksam Vahinkovakuutus Oy on henkilö- ja yritysvakuutuksia tarjoava yhtiö ja osa ruotsalaista Folksam Sak -konsernia. Suomessa Folksamilla on noin 93 000 asiakasta ja se työllistää yli 200 henkilöä kymmenessä toimipisteessä.

Yhteistyön keskeiset tulokset

  • Yli kaksi kertaa aiempaa enemmän vakuutusmyyntiä Google Ads -mainonnan kautta
  • 29 % edullisempi konversiohinta (konversiona vakuutustilaus tai tarjouspyyntö verkossa)

“Yhteistyö Mediashaken kanssa on ollut todella toimivaa ja mutkatonta. Arvostamme Mediashaken joustavaa ja proaktiivista työskentelytapaa ja olemme erittäin tyytyväisiä tuloksiin, jotka on saatu aikaan lyhyessä ajassa.”

Pernilla Holmström, Digital Channel Manager
Folksam Vahinkovakuutus Oy

Lähtötilanteena vuosien panostus Google Ads -mainontaan

Ennen yhteistyön aloittamista asiakas oli toteuttanut usean vuoden ajan Google Ads -mainontaa. Aloitimme yhteistyön tavoitteena kasvattaa mainonnan kautta tulevaa vakuutusmyyntiä sekä pienentää asiakaskohtaista hankintahintaa.


Toimenpiteinä rakenteen uudistaminen ja myyntituloksiin perustuva kehittäminen

Uudistimme ensin mainonnan rakenteen ja selkeytimme mainonnan konversioseurantaa. Paremman rakenteen ansiosta mainontaa on ollut helpompi hallita ja keskittää budjettia hyvin toimiviin avainsanoihin ja mainoksiin. Konversioseurannan uudistamisella myös asiakkaalle on pystytty raportoimaan aiempaa selkeämmin mainonnan kokonaistulokset jaettuna erityyppisiin ja -arvoisiin konversioihin.

Tämän jälkeen mainontaa on jatkokehitetty mainosten A/B-testaamisella, tuloksiin perustuvalla hintatarjousten ja budjettien hallinnalla sekä avainsanalistojen tarkentamisella.


Tuloksina yli tuplasti aiempaa enemmän myyntiä mainonnan kautta

Toimenpiteiden seurauksena mainonnan tulokset ovat parantuneet merkittävästi ja Google Ads -mainonnan kautta tuleva vakuutusmyynti on kasvanut yli kaksi kertaa suuremmaksi verrattuna aiempiin ajanjaksoihin. Samalla mainonnan investoinnin tuottoprosentti on parantunut merkittävästi ja yhden asiakkaan hankkiminen mainonnan kautta on tullut 29 % edullisemmaksi.

Haluatko kuulla voisimmeko auttaa sinua?

Jos haluat keskustella yhteistyöstä, ota yhteyttä ja sovitaan maksuttomasta tilanteen kartoittamisesta. Selvitämme mahdolliset kehityskohteet yrityksenne Google Ads -mainonnassa ja teemme ehdotuksen jatkotoimenpiteistä.

Ota yhteyttä