Kun kaikki eivät kuitenkaan osta

Verkkokaupan tärkein tavoite on luonnollisesti saada aikaan myyntiä. Välttämätön tosiasia kuitenkin on, että vain murto-osa kävijöistä päätyy lopulta ostamaan. Tämä pätee myös laadukkaisiin kauppoihin, joilla konversioprosentti on korkea. Ostavien…


Verkkokauppa Pohjoismaissa 2011

Postilaatikkooni tipahti alkuviikosta ruotsalaisen Direct Linkin teettämä Verkkokauppa Pohjoismaissa 2011 -tutkimus. Tutkimus sisälsi muutamia mielenkiintoisia faktoja verkkokaupasta. Tulokset on kerätty puhelinhaastatteluilla ja Suomesta niihin on…


Verkkokaupan markkinoinnin seuranta

Yli sata vuotta sitten philadelphialainen kauppias ja mainonnan pioneeri John Wanamaker lausui sanat: "Half my advertising is wasted, I just don't know which half." Wanamaker tiesi, että läheskään kaikki mainonta ei tuota tulosta. Tuohon aikaan…


Miten ihmiset lukevat tekstiä verkossa?

Kun suunnittelet verkkokaupan tuotetekstien, etusivun tai vaikkapa yritysesittelyn sisältöä, on hyvä muistaa, miten ihmiset lukevat tekstiä verkossa. Yleinen harhaluulo on, että jokainen verkkosivulle kirjotettu sana myös luetaan. Näin on kuitenkin…


Kuinka löydät suosituimmat hakusanat?

Hakukonenäkyvyyden kannalta on tärkeää, että verkkokauppasi sisällöstä löytyy sellaisia hakusanoja, jotka tuovat ostavia asiakkaita. Oikeiden hakusanojen valinta ei kuitenkaa ole lainkaan helppoa. Mistä tietää millaiset hakusanat ovat suosittuja?…


Viisi tärkeää asiaa bannerimainonnasta

Osta bannerimainos suuresta mediasta isolla rahalla ja olet varmasti pettynyt, sillä myynnin määrä ei tule vastaamaan odotuksiasi. Suurin osa bannerimainonnasta ei toimi, mutta millainen sitten toimii? Miksi bannerimainonta ei toimi? Bannerimainonta…


Lyhyempi osoite Facebook-sivullesi

Nopea vinkki maanantaihin. Oletko huomannut, että joillakin yrityksillä Facebook-sivun osoite on lyhyempi kuin muilla? Sisältääkö Facebook-sivusi osoite pitkän rivin numeroita ja muuta turhaa? Voit hankkia Facebook-sivullesi lyhyemmän osoitteen…


Miten hakukonemainonta eroaa muusta mainonnasta?

Hakukonemainonta on yksi tärkeimmistä verkkokauppiaiden myynnin lähteistä. Kun suunnittelet verkkokaupallesi hakukonemainontaa, on erityisen tärkeää ymmärtää perinteisen mainonnan ja hakukonemainonnan erot. 1. Hakukonemainonta vastaa odotuksiin…


Facebook-kysymyksillä mielipiteet esiin

Facebook julkaisi hiljaittain uuden kysymykset-ominaisuuden, jonka avulla voit tehdä tykkääjillesi päivitysten muodossa esimerkiksi mielipidekyselyitä. Ominaisuus on kätevä tapa mielipiteiden selvittämiseen ja keskustelun herättämiseen. Yhdellä…


Erotu tai kuole

Edessäsi on neljä suklaalevyä. Ne ovat kaikki maitosuklaata, mutta kooltaan erilaisia: 200g, 300g, 250g ja 400g. Jos saat valita yhden, minkä otat? Olettaen, ettet ole dietillä, valitset 400 gramman suklaalevyn. Kuvitellaan toinen tilanne: edessäsi…