Konversioseuranta – ymmärrä, mitä luvut tarkoittavat

Web-analytiikassa on tärkeää ymmärtää eri lukujen merkitys. Jos ymmärrät jonkin tunnusluvun väärin, teet todennäköisesti myös vääriä johtopäätöksiä. Tässä blogijutussa käsittelen Facebook- ja Google AdWords -mainonnan konversioseurannan eroja.…


Sisältömarkkinoinnista sisältöjen markkinointiin

Sisältömarkkinointi on päivän kuuma sana. Miksi suurin osa yritysblogeista ei koskaan saa merkittävää lukijakuntaa? Jos keskityt vain tuottamaan sisältöä, olet kuin yritys, joka kehittää tuotetta, mutta unohtaa myynnin. Sisältöjä täytyy markkinoida,…


Miten paljon minun täytyy varata rahaa markkinointiin?

Jos olet aloittamassa uutta yritystä tai lanseeraamassa uutta tuotetta, pohdit todennäköisesti tätä kysymystä: "Miten paljon minun täytyy varata rahaa markkinointiin?" Vastaus on, että useimmissa tapauksissa alle tuhat euroa riittää enemmän kuin…


Kolme asiaa, jotka olisin halunnut tietää ennen ensimmäistä yritystäni

Uuden yrityksen, tuotteen tai palvelun lanseeraus on aina sekoitus kahta tunnetilaa: optimistista innostusta tulevasta sekä pelkoa pahimmasta.Kun perustin ensimmäisen yritykseni, tein oikeastaan kaikki mahdolliset aloittelijan virheet. Teen…


Kolme vinkkiä Google Analyticsin käyttöön

Usein keskustellessani yrittäjien kanssa saan kuulla, että analytiikka ja tilastot ovat vaikeita asioita verkkomarkkinoinnissa. Mitä mikäkin luku tarkoittaa, miten tilastoja pitäisi käyttää ja miten niistä saadaan hyötyä irti? Tässä blogijutussa…


Iso kysymys Google Adwords -mainonnasta

Toimiiko se – tuoko se myyntiä? Saan ilokseni vastata tähän kysymykseen varsin usein. Kysymys on oikeasti hyvä ja relevantti. Monilla on huonoja kokemuksia Google Adwords -mainonnasta ja on hyvä kyseinalaistaa koko mainoskanava. Vastaukseni…


Miksi et saa tuloksia netistä ja mitä voit tehdä? Osa 2

Tämä juttu on jatkoa maaliskuun blogijutulle Miksi et saa tuloksia netistä ja mitä voit tehdä? Lue se ensin ja palaa sitten tähän juttuun. Kuten aiemmassa jutussa kerroin, onnistunut verkkomarkkinointi nojautuu seuraavaan yksinkertaiseen……


Miksi sähköpostimarkkinointi kannattaa tehdä siihen tarkoitetulla työkalulla?

Sähköpostimarkkinointi on oikein käytettynä tehokas markkinointikeino. Sen tekemiseen on olemassa tarjolla laaja valikoima monenlaisia työkaluja ja ohjelmia. Usein myös verkkokauppa- ja kotisivutyökalut sisältävät oletuksena jonkinlaisen…


Miksi et saa tuloksia netistä ja mitä voit tehdä?

Jos verkkosivusi ei tuo yhteydenottoja tai verkkokauppasi ei myy riittävästi, myyntiprosessissasi on ongelma. Mahdollisia ongelmia on itseasiassa kaksi ja tässä blogijutussa kerron, mitä nämä ongelmat ovat ja mitä voit tehdä niiden ratkaisemiseksi.…


Viisi ideaa retargeting-mainontaan Facebookissa

Facebook julkisti viime viikon lopulla kaikille mainostajille mahdollisuuden kohdentaa mainontaa henkilöille, jotka ovat vierailleet verkkosivuillasi tai sen tietyillä alasivuilla. Ominaisuuden käyttöönottamiseksi verkkosivuille asennetaan lyhyt…