Miten paljon minun täytyy varata rahaa markkinointiin?

Jos olet aloittamassa uutta yritystä tai lanseeraamassa uutta tuotetta, pohdit todennäköisesti tätä kysymystä: "Miten paljon minun täytyy varata rahaa markkinointiin?" Vastaus on, että useimmissa tapauksissa alle tuhat euroa riittää...


Kolme asiaa, jotka olisin halunnut tietää ennen ensimmäistä yritystäni

Uuden yrityksen, tuotteen tai palvelun lanseeraus on aina sekoitus kahta tunnetilaa: optimistista innostusta tulevasta sekä pelkoa pahimmasta.Kun perustin ensimmäisen yritykseni, tein oikeastaan kaikki mahdolliset aloittelijan virheet. Teen...


Kolme vinkkiä Google Analyticsin käyttöön

Usein keskustellessani yrittäjien kanssa saan kuulla, että analytiikka ja tilastot ovat vaikeita asioita verkkomarkkinoinnissa. Mitä mikäkin luku tarkoittaa, miten tilastoja pitäisi käyttää ja miten niistä saadaan hyötyä irti? Tässä...


Iso kysymys Google Adwords -mainonnasta

Toimiiko se – tuoko se myyntiä? Saan ilokseni vastata tähän kysymykseen varsin usein. Kysymys on oikeasti hyvä ja relevantti. Monilla on huonoja kokemuksia Google Adwords -mainonnasta ja on hyvä kyseinalaistaa koko mainoskanava. Vastaukseni...


Miksi et saa tuloksia netistä ja mitä voit tehdä? Osa 2

Tämä juttu on jatkoa maaliskuun blogijutulle Miksi et saa tuloksia netistä ja mitä voit tehdä? Lue se ensin ja palaa sitten tähän juttuun. Kuten aiemmassa jutussa kerroin, onnistunut verkkomarkkinointi nojautuu seuraavaan yksinkertaiseen...


Miksi sähköpostimarkkinointi kannattaa tehdä siihen tarkoitetulla työkalulla?

Sähköpostimarkkinointi on oikein käytettynä tehokas markkinointikeino. Sen tekemiseen on olemassa tarjolla laaja valikoima monenlaisia työkaluja ja ohjelmia. Usein myös verkkokauppa- ja kotisivutyökalut sisältävät oletuksena jonkinlaisen...


Miksi et saa tuloksia netistä ja mitä voit tehdä?

Jos verkkosivusi ei tuo yhteydenottoja tai verkkokauppasi ei myy riittävästi, myyntiprosessissasi on ongelma. Mahdollisia ongelmia on itseasiassa kaksi ja tässä blogijutussa kerron, mitä nämä ongelmat ovat ja mitä voit tehdä niiden...


Viisi ideaa retargeting-mainontaan Facebookissa

Facebook julkisti viime viikon lopulla kaikille mainostajille mahdollisuuden kohdentaa mainontaa henkilöille, jotka ovat vierailleet verkkosivuillasi tai sen tietyillä alasivuilla. Ominaisuuden käyttöönottamiseksi verkkosivuille asennetaan lyhyt...


Google Analytics – verkkosivujen tavoitteiden seuranta

Google Analytics on korvaamaton työkalu internet-markkinoinnin mittaamisessa. Totta puhuen, en itse edes olisi markkinointialalla ilman web-analytiikan olemassaoloa. En usko, että kukaan voi tulla hyväksi markkinoijaksi arvioimalla tuloksia vain...


Facebook kuolee, nyt äkkiä Twitteriin, Pinterestiin ja Youtubeen

Facebookin uudistus, joka vähensi päivitysten ilmaista näkyvyyttä, sai monet meistä yrittäjistä varpailleen. Kannattaako tähän enää panostaa? Samalla lehdet uutisoivat Amerikassa, kuinka teinit jättävät Facebookin ja siirtyvät...