Taustalla useita kokeiluja digimarkkinointiyhteistöistä, mutta tuloksia ei saatu aikaan

Top Shotilla oli aikaisemmin useita kokeiluja digitaalisen markkinoinnin yhteistyökuvioista, mutta luvattuja tuloksia ei kyetty saavuttamaan. Tekemisestä puuttui laajempi näkemys ja pitkäaikainen kehittäminen.

Mediashaken ja Top Shotin yhteistyön käynnistyttyä Google Ads -tilille tehtiin kunnollinen remontti perustuksista alkaen. Aloituksen yhteydessä selvitettiin perin pohjin Top Shotin verkkokaupan tuotteiden hakumäärät, hakutermit, kilpailutilanne ja kustannustaso klikeille. Tarkemman taustatyön perusteella päästiin jo alusta alkaen aikaisempaa parempiin tuloksiin.

"Ei tarvitse itse enää käyttää aikaa digimarkkinoinnin asioihin, koska voin luottaa, että Mediashaken asiantuntijat Riina ja Sanna hoitavat hommat. Kuukausittain olemme käyneet selkeästi läpi mitä on tehty, millaisia tuloksia saatu ja mitä tullaan seuraavaksi tekemään. Tulee olo, että hommat hoituvat kuin itsestään."
Mikko Kaseva, COB Top Shot Oy

Yhteistyö laajentui Google Ads -mainonnasta myös Facebook- ja Instagram-mainonnan puolelle

Hyvin toiminut yhteistyö on laajentunut ajan saatossa myös Facebook- ja Instagram-mainonnan puolelle. Some-mainonnan yhteistyöstä vastannut Social Ads Consultant Sanna Nenonen kommentoi mainonnan kehittymistä näin:

“Mainonnassa on päästy hyödyntämään useita verkkokaupalle elintärkeitä ominaisuuksia, kuten tuoteluettelopohjaista mainontaa, dynaamista uudelleenmarkkinointia sekä tietysti koneoppimiseen ja tekoälyyn pohjautuvia ratkaisuja. Ennen kaikkea Facebook- ja Instagram-mainonnassa on korostunut mainosten visuaalinen puoli, jolla on saatu herätettyä kiinnostusta kohdeyleisössä ja siten lisättyä ostavaa liikennettä sivustolle.“

Digimarkkinoinnin edelläkävijänä nyt ja tulevaisuudessa

Top Shot on ottanut Mediashaken kanssa käyttöön uusia Google Ads -mainonnan ominaisuuksia ja niitä on päästy ennakkoluulottomasti testaamaan.

‚ÄúGoogle-mainonnan tulokset ovat kehittyneet entist√§ parempaan suuntaan siit√§ l√§htien, kun tuotelistapohjaista Shopping-mainontaa on alettu Top Shotille tekem√§√§n. T√§h√§n ovat vaikuttaneet tuotelistatietojen rikastaminen ja hyv√§ ymm√§rrys Top Shotin tuotteiden katerakenteesta. N√§in olemme voineet optimoida mainontaa huomattavasti fiksummin ja loppupeleiss√§ my√∂s asiakkaalle j√§√§ enemm√§n viivan alle. Shopping-mainonnan avustava vaikutus muiden kanavien kautta tulleisiin myynteihin on ollut my√∂s huomattava.‚ÄĚ, pohtii Mediashakella verkkokauppoihin erikoistunut SEM Consultant Riina Anttila.

Jatkuvan testaamisen ja oppimisen myötä mainonnan tuottosuhde on kasvanut ja se on rohkaissut aikaisempaa suurempiin mediabudjetteihin.

‚ÄúVoin luottaa siihen, ett√§ Mediashaken asiantuntijat hoitavat hommat‚ÄĚ

Top Shotin hallituksen puheenjohtaja ja osakas Mikko Kaseva on ollut yhteistyöhön tyytyväinen:

‚ÄúEi tarvitse itse en√§√§ k√§ytt√§√§ aikaa digimarkkinoinnin asioihin, koska voin luottaa, ett√§ Mediashaken asiantuntijat Riina ja Sanna hoitavat hommat. Kuukausittain olemme k√§yneet selke√§sti l√§pi mit√§ on tehty, millaisia tuloksia saatu ja mit√§ tullaan seuraavaksi tekem√§√§n. Tulee olo, ett√§ hommat hoituvat kuin itsest√§√§n.‚ÄĚ

Säännöllisten kehityspalaverien avulla digimarkkinoinnin yhteistyö on kehittynyt jo useamman vuoden ajan. Tästä on hyvä jatkaa kasvavan verkkokauppayrityksen yhteistyökumppanina.

Kiitos Top Shot ja Mikko Kaseva t√§h√§nastisesta yhteisty√∂st√§! ūü§Ě ūüďł

Yhteistyöstä vastaa
Riina Anttila, SEM Consultant, , 045 7874 2843
Yhteistyöstä vastaa
Sanna Nenonen, Social Ads Consultant, , 045 7874 2837

Haluatko keskustella yhteisty√∂st√§ ūüĎá

Jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme ovat sinuun yhteydessä.

Jätä yhteydenottopyyntö