Ulkoistamisella syvempää osaamista Google-mainontaan

Ennen yhteistyön alkua digimarkkinointi hoidettiin Sulavalla sisäisesti. Pienen tiimin voimin resurssit olivat kuitenkin vähäiset, minkä vuoksi mainonnan toteutukseen ei voitu panostaa niin paljon kuin oltaisiin haluttu. Markkinointitiimin sisäisten muutosten siivittämänä Sulava tarvitsi lisäapua koulutuspalveluiden Google-mainonnan toteutukseen ja otti yhteyttä Mediashakeen. 

Yhteistyö kanssamme alkoi ryminällä, kun Google Ads -asiantuntijamme Tuuli Latva-Teikari otti ohjat ja suunnitteli sekä loi koko mainonnan rakenteen uudelleen. Sulava koki jo alusta alkaen saaneensa juuri sitä, mitä kumppanilta olivat kaivanneet: uusimpien tietojen ja toimivan viestinnän kautta asioita päästiin testaamaan aiempaa aktiivisemmin ja samalla mainonnasta opittiin jatkuvasti lisää. 

Ketterä yhteydenpito ja nopea reagointi onnistumisen ytimessä

Sulavan Growth Hacker Suvi Kolehmainen nostaa yhteisty√∂n onnistumisen kulmakiviksi ketter√§n yhteydenpidon sek√§ nopean reagoinnin: ‚ÄúOlemme tyk√§nneet yhteisty√∂st√§mme todella paljon. Mediashakella on aikaa meille ja pystyy reagoimaan asioihin nopeasti. Uudistimme nyt syksyll√§ sivustomme, jolloin kaikki linkit meniv√§t uusiksi. Tuuli otti asian heti ty√∂listalle, ja sai korjattua rakenteet heti seuraavana p√§iv√§n√§.‚ÄĚ

Mediashaken SEM Consultant Tuuli Latva-Teikari uskoo toimivan yhteistyön rakentuvan avoimesta keskustelusta ja molemminpuolisesta luottamuksesta: “Sulavan kanssa on mahtavaa tehdä töitä. Koen, että olemme luoneet Suvin kanssa luottamusta hehkuvan yhteistyön, jossa voimme keskustella avoimesti ja rehellisesti liiketoimintaan sekä mainontaan liittyvistä asioista. Näin mahdollistamme yhteisen ymmärryksen siitä, mihin asioihin meidän pitää seuraavaksi kiinnittää huomiota. Suvi ottaa uudet ideat innolla vastaan, minkä ansiosta pystyn aidosti testaamaan konkreettisia asioita mainostilillä ja tekemään sen pohjalta hyviä johtopäätöksiä “ 

Viestintä Mediashaken kanssa on toiminut todella hyvin. On hienoa, että olemme saaneet Google-mainontaan ulkoistettua apua, sekä some-mainonnan toteuttamiseen tukea sparrauksen muodossa!
Suvi Kolehmainen, Growth Hacker Sulava Oy

Some-mainonnan sparrailua ulkoistuksen lisäksi

Kun Google-mainonta lähti onnistuneesti käyntiin, aloimme kartoittaa avun tarpeita muillekin mainonnan osa-alueille. Sulavan markkinointitiimillä riittivät osaaminen ja aika mainonnan toteuttamiseen, mutta uusien asioihin perehtyminen oli toiminnassa kompastuskivi, johon resurssit eivät riittäneet. 

Haaste ratkaistiin yhteistyömallilla, jossa Mediashaken Social Ads Consultant Anna Ikonen sparrailee Sulavan tiimiä kuukausittain ja antaa ajankohtaisia vinkkejä ja kehitysehdotuksia mainontaan. Sparraus on Sulavan Suvin mukaan koettu tarpeelliseksi, ja sen avulla on saatu valtavasti tehokkuutta mainontaan.

Joustavat yhteistyömallit, jotka sopivat Sulavan tarpeisiin

Suvi kokee, ett√§ kumppanin hy√∂dynt√§minen kannattaa aina, vaikka yrityksess√§ olisikin oma markkinointitiimi:¬†‚ÄúSis√§isess√§ markkinointitiimiss√§ on monesti niin paljon erilaisia ty√∂teht√§vi√§, jolloin yhden osa-alueen syv√§osaamisen yll√§pit√§minen voi olla haastavaa. Toimiston avulla voidaan mahdollistaa, ett√§ mainonta on toteutettu uusimpien ja parhaimpien k√§yt√§nt√∂jen mukaisesti.‚ÄĚ

Suvi kuitenkin korostaa, että halukkuutta tiettyjen toimenpiteiden tekemiseen on myös sisäisesti. Siksi yhteistyön joustavuus on toiminnassa avainasemassa: ulkoistamisen sijaan apua voi saada juurikin sparrailun merkeissä, ja sitten taas ulkoistetaan ne alueet, joiden tekemiseen ei ole osaamista tai aikaa. 

T√§st√§ on hyv√§ jatkaa, kiitos Sulava t√§h√§nastisesta yhteisty√∂st√§ ‚̧ԳŹ

Yhteistyöstä vastaa
Tuuli Latva-Teikari, SEM Consultant, Team Lead, , 050 560 3243

Haluatko keskustella yhteisty√∂st√§ ūüĎá

Jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme ovat sinuun yhteydessä.

Jätä yhteydenottopyyntö