Tavoitteena toimivampi yhteistyö ja paremmat tulokset

Aiemmin Google- ja Facebook-mainontaa oli Lakkapäälle toteuttanut useampi yhteistyökumppani ja Lakkapään markkinointitiimin kokemukset digimarkkinointitoimistoista eivät olleet mairittelevia. Tämä johti siihen ettei verkkokauppamyyntiä ja digimarkkinointia voitu kehittää pitkäjänteisesti ja yhteistuumin osaavan kumppanin kanssa. 

Ennen yhteistyön alkua toteutimme auditoinnin Google Analytics -tilin osalta, ja saimme sitä kautta parempaa ymmärrystä siitä, missä suurimmat kehityskohdat olivat. Asiantuntijuus sekä yhtenäinen ymmärrys kehityskohdista ja viestinnän tärkeydestä olivat ratkaisevassa roolissa Mediashaken ja Lakkapään yhteistyön käynnistymisessä.

Mediashake teki mitä lupasi ja pitää siitä kiinni

“Yhteistyö lähti liikenteeseen kuten oli luvattu ja aikataulut pitivät. Alusta alkaen on ollut hyvä viestintäyhteys Mediashaken asiantuntijoiden kanssa. Olemme saaneet Mediashakelta myös paljon kehitysideoita verkkokauppamyynnin näkökulmasta ja huomaa, että Mediashaken asiantuntijat oikeasti tuntevat meidät. Meillä on tunne, että vedämme yhtä köyttä ja Mediashake tekee oikeasti meidän tavoitteiden eteen töitä” toteaa Lakkapään E-Commerce Specialist Timo Juntunen toimivasta yhteistyöstä. 

Meille Mediashakella on tärkeää, että ymmärrämme asiakkaamme liiketoiminnan hyvin. Vasta silloin pystymme työskentelemään tarpeeksi itsenäisesti asiakkaan etuja ajatellen.

”Kuukausittaisissa kehityspalavereissamme on aina lämmin henki ja vastaanottavainen ilmapiiri. Pidän itse siitä, että Lakkapään Timo ja Johanna ottavat avoimesti uudet ideat vastaan ja pystymme joustavasti ilman välikäsiä kokeilemaan uusia ideoita. Meille on muodostunut molemminpuolinen luottamus ja se on mahdollistanut näin toimivan työskentelyotteen” kertoo Mediashaken Social Ads Consultant Iida Paronen.

Tuotetietoon perustuvasta automaatiosta enemmän tehoja mainontaan

Hakusanamainonta on toiminut Lakkapään digimarkkinoinnin vankkana perustana jo pidemmän aikaa. Hakusanamainonnan kehittämisen lisäksi tuloksia on parannettu automatisoimalla mainontaa tuotelistauksiin perustuen sekä kehittämällä analytiikkaa niin, että tekoäly saa tarpeeksi dataa optimointiin.

Mediashaken SEM & Analytics Consultant Jenni Sirviö pohtii onnistumisen muodostuvan luottamuksesta ja tavoitteiden sisäistämisestä: Lakkapään mainonnassa on saatu erinomaisia onnistumisia aikaiseksi. Tämä ei olisi ollut mahdollista ilman suoraa ja avointa keskusteluyhteyttä Lakkapään Timon ja Johannan kanssa. Olemme löytäneet kaikille sopivan työskentelytavan ja teemme yhteisten tavoitteiden eteen töitä, nämä ovat luoneet hyvän pohjan molemminpuoliselle luottamukselle. Lakkapää on asiakkuutena mielenkiintoinen ja näen siinä verkkokauppamyynnin ja mainonnan osalta paljon kasvupotentiaalia.

Raportteja on helppo seurata ja niiden avulla näytetään johdolle markkinoinnin kehitystä

Yhteistyön aikana yksi tärkeistä kehityskohteista on ollut raportoinnin kehittäminen. Raportoinnin selkeydyttyä myös markkinoinnin tulosten näyttäminen yritysjohdolle on helpottunut ja markkinoinnin isompia linjoja on selkeämpi johtaa perustuen ymmärrettäviin tunnuslukuihin kuten myyntiin, kuluihin ja tuottosuhteeseen. 

“Yhteydenpito Mediashaken Jennin ja Iidan kanssa on ollut helppoa ja vaivatonta. Vastauksen saa aina nopeasti eikä tarvitse stressata mainonnan toteutuksesta, koska voi luottaa Mediashaken työnjälkeen. Yhteistyö luotettavan kumppanin kanssa on todella helpottanut arkea” tuumii Lakkapään Marketing Manager Johanna Mattila.

Tästä on hyvä jatkaa, kiitos Lakkapää tähänastisesta yhteistyöstä! 🤩 🤝

 

Yhteistyöstä vastaa
Iida-Liisa Paronen, Social Ads Consultant, , 045 7877 2959
Yhteistyöstä vastaa
Jenni Sirviö, SEM Consultant, , 045 7874 7233

Haluatko keskustella yhteistyöstä 👇

Jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme ovat sinuun yhteydessä.

Jätä yhteydenottopyyntö