Some- ja Google-mainonnan ulkoistaminen vapautti tiimin resursseja muihin tehtäviin

Hidasta Elämää on poikkeuksellinen verkkomedia ja yhteisö, jonka toiminta perustuu ihmisten hyvinvoinnin panostamiseen ja oman sisäisen rauhan löytämiseen. Yritykseltä löytyy tätä ajatusta tukeva Hidasta Elämää -verkkopuoti, jonka tuotemyyntiä haluttiin digimarkkinoinnin voimin lähteä kasvattamaan.

Maksettua mainontaa oli aiemmin tehty in-house-tiimin voimin melko pienellä panostuksella. Hidasta Elämää -verkkomedian perustaja ja omistaja Pequ Nieminen halusi vapauttaa talon sisäisiä resursseja muihin tehtäviin, ja siitä lähti ajatus maksetun digimainonnan ulkoistamisesta. Aiempaa kokemusta ulkoistamisesta ei ollut, joten tavoitteet oli asetettu maltilliseksi.

“Ajattelin, että otetaan rauhallinen startti ja katsotaan, miten mainonnan ulkoistaminen lähtee sujumaan ja millaisia tuloksia saadaan aikaan”, Pequ kertoo ajatuksistaan.

Kokonaismyynti kasvoi heti ennätystuloksiin yhteistyön aloituksen jälkeen

Mainonnan yhteistyö alkoi ensin some-mainonnan toteutuksesta, mutta pian yhteistyön alkamisen jälkeen Mediashake ryhtyi auttamaan myös Google Ads -mainonnassa. Hidasta Elämää -verkkomedialla on yli 200 000 ihmisen seuraajakunta eri some-alustoilla ja siten myös vakaa jalansija Suomessa. Maksetun mainonnan rooli onkin ollut osittain jo olemassa olevan potentiaalin parempi hyödyntäminen ja seuraajakunnalle heitä kiinnostavien tuotteiden tarjoaminen. Olemassa olevan seuraajakunnan lisäksi myös uutta kohderyhmää on tavoitettu. 

Yhteistyö osoittautui myös tulosten eli mainonnan kautta tulleen verkkomyynnin osalta suureksi onnistumiseksi, sillä heti alussa joulusesonkina rikottiin verkkokaupan myyntiennätys. Toki mainonnan tehokkuuteen vaikuttaa niin ajanjakso, kampanjat kuin kuukausittain vaihtuvat tuotteet, mutta kaiken kaikkiaan yhteistyö on koettu erittäin hyväksi ja verkkokaupan kokonaismyynti on kehittynyt suuresti.

Asiantuntijat ymmärsivät heti meidän toimintatavat ja visuaalisen maailman. Yhteistyö on ollut todella saumatonta tiimin kanssa.
Pequ Nieminen, Toimitusjohtaja Hidasta Elämää

Ymmärrys Hidasta Elämää -brändin toiveista syvensi digimainonnan yhteistyötä

Myynnillinen menestys on luonut myös vakaan pohjan ja rauhan keskittyä digimainonnan yhteistyössä Pequlle tärkeisiin teemoihin, kuten arjen sujuvuuteen, brändin visuaalisuuteen ja brändin ääneen. Pequ kokeekin sujuvan arjen ja käytännönläheisen yhteistyön Mediashaken asiantuntijoiden kanssa kaikkein tärkeimpänä.

Mediashake on yhteistyön alusta alkaen editoinut mainoskuvia sekä -videoita some- ja Google-mainontaa varten hyödyntäen Hidasta Elämää -brändin materiaaleja. Näin Mediashake on varmistanut, että Hidasta Elämään mainonnassa on aina alustaan ja sijoitteluun sopiva, ammattimaisen näköinen ja brändin mukainen mainos. 

Kun digimainonnan toteutuksessa on yhdistetty teknisesti oikein tehty mainonta sekä kohderyhmää puhuttelevat ja visuaalisesti näyttävät mainossisällöt, tuloskehitys on ollut hurjaa. 

“Asiantuntijat ymmärsivät heti meidän toimintatavat ja visuaalisen maailman. Yhteistyö on ollut todella saumatonta tiimin kanssa”, Pequ kiittelee. Kiitosta saa Google- ja some-tiimin asiantuntijoiden kyky ymmärtää Hidasta Elämää -brändin liiketoiminta brändi-ilmeineen ja -äänineen.

Haluatko keskustella yhteistyöstä?👇

Jätä yhteydenottopyyntö ja olemme sinuun yhteydessä!

Jätä yhteydenottopyyntö