Sillisalaatista selkeään ulkoistetun digimainonnan strategiaan

Ennen yhteistyötä Mediashaken kanssa Börjes Kotimäen digitaalinen mainonta oli yrittäjä Kirsimarja Lehtosen mukaan “melkoinen sillisalaatti”. Google-mainonta oli sidottu määräaikaisiin sopimuksiin, bannerimainontaa oli ostettu erinäisistä paikoista ja some-mainontaa Kirsimarja yritti tehdä muiden töiden ohella itse.

Pitkien sopimusten jälkeen Kirsimarja halusi Börjes Kotimäen mainontaan mukaan toimiston, joka sitouttaa hyvällä palvelulla ja ammattitaidolla eikä pitkällä sopimuksella. Kirsimarja oli osallistunut Mediashaken webinaariin, ja siitä vaikuttuneena otti yhteyttä ja yhteistyö lähti pian käyntiin keskittyen Google-mainonnan kehittämiseen.

Kasvaneet Google-mainonnan tulokset kannustivat laajentamaan myös muihin kanaviin

Mediashaken ja Börjes Kotimäen yhteistyö alkoi Google Ads -mainonnan toteutuksesta ja keskittyi ainoastaan hakusanamainonnan kehittämiseen. Hyvät tulokset toivat varmuutta yhteistyön kannattavuudesta, joten kokeiluun otettiin myös some-mainonnan kokonaisuuden kehittäminen. Verkkokauppa ja myymälä työllistivät yrittäjää niin paljon, joten Facebook- ja Instagram-mainonta ulkoistettiin Mediashaken asiantuntijoille. 

Kirsimarja kommentoi mainonnan keskittämistä: “Huomasin, että Facebook-mainonnan kehitys seisoi, kun en yksinkertaisesti ehtinyt sitä kunnolla hoitamaan. Rahan laittaminen palveluun kannatti, ja se olikin lopulta tuottoisampaa kuin yrittää itse tekemällä säästää. Pian huomasin, ettei markkinointi olekaan pelkkä kulu, vaan siitä saa myös takaisin.” 

“Mielellään sijoitan siihen, että meidän tilin hoitamiseen panostetaan. Minuun ollaan yhteydessä, jos tarvitsee muokata budjettia ja asiantuntijat ovat oikeasti kiinnostuneita tuloksista ja huolehtivat että kampanjamateriaalit ovat valmiita ajoissa. Näin saadaan mainonnasta paras hyöty irti.”
Kirsimarja Lehtonen, Yrittäjä Börjes Kotimäki

Yhteistyötä rennolla ja asiantuntevalla otteella

Heti yhteistyön alussa Mediashaken asiantuntijat saivat melko vapaat kädet mainonnan kehittämiseen ja tulokset ovatkin olleet rohkaisevia – jopa niin, että mainonnan budjettia on voitu pikkuhiljaa kasvattaa työn edetessä. 

Yhteistyö asiantuntijatiimin puolelta koetaan monin puolin mielekkääksi. Asiantuntemusta tuotteista löytyy asiantuntijoiden omasta hevosharrastuksesta, josta on ollut paljon hyötyä. Tiimi kuvailee yhteistyötä seuraavanlaisesti:


On mukava tehdä yhteistyötä, kun saa vapaat kädet – silloin asioiden edistäminen on helppoa. Kuukausipalavereissa vaihdetaan kuulumiset ja käydään tuloksia läpi rennosti, ja siinä samalla saadaan asioita edistettyä. Ideat otetaan aina innolla vastaan ja on oikeasti yhdessä tekemisen meininki.”    

Myös Kirsimarja kokee yhteistyön helpoksi ja hänellä on vahva luottamus asiantuntijoihimme. Hän on erityisen tyytyväinen siihen että asiakkuudesta pidetään aktiivisesti huolta. “Mielellään sijoitan siihen, että meidän tilin hoitamiseen panostetaan. Minuun ollaan yhteydessä, jos tarvitsee muokata budjettia ja asiantuntijat ovat oikeasti kiinnostuneita tuloksista ja huolehtivat että kampanjamateriaalit ovat valmiita ajoissa. Näin saadaan mainonnasta paras hyöty irti.”

Tästä on hyvä jatkaa, kiitos Börjes Kotimäki tähänastisesta yhteistyöstä! 🤝

Yhteistyöstä vastaa
Jannica Stenbäck, Consultant, Google Ads, , 045 7874 3228

Haluatko keskustella yhteistyöstä?👇

Jätä yhteydenottopyyntö ja olemme sinuun yhteydessä!

Jätä yhteydenottopyyntö