Verkkokaupan kehittäminen

Miksi et saa tuloksia netistä ja mitä voit tehdä? Osa 2

Tämä juttu on jatkoa maaliskuun blogijutulle Miksi et saa tuloksia netistä ja mitä voit tehdä? Lue se ensin ja palaa sitten tähän juttuun. Kuten aiemmassa jutussa kerroin, onnistunut verkkomarkkinointi nojautuu seuraavaan yksinkertaiseen...


Miten kirjoittaa verkkokauppaan hyvä tuoteteksti?

Verkkokaupan tuotetekstin tarkoitus on vastata kaikkiin asiakasta kiinnostaviin kysymyksiin sekä saada asiakas ostamaan. Hyvä tuoteteksti lisää myyntiä, mutta myös kävijämääriä. Sivusto, jolla on vähän sisältöä, sijoittuu huonosti...


Meta-kuvauksia ja titlejä — pysytkö kärryillä?

Kiinnitätkö huomiota verkkokauppasi hakukoneystävällisyyteen? Ovatko title-tunnisteesi viimeisen päälle mietittyjä ja hiottuja? Oletko tehnyt hakukoneita varten myyvät meta-kuvaukset? Paljon kysymyksiä, mutta luvassa on myös paljon...


Verkkokaupan tila 2013 -tutkimus

Verkkokauppojen suurimmat puutteet ovat taitamattomuus inspiroida heräteostoksiin, sekä toteuttaa onnistunut esteettinen ulkoasu. Näin kertoo asiantuntijayritys Retail Labin tekemä Verkkokaupan tila 2013 -tutkimus. Siinä parikymmentä...


Mitä jos erikoistuisit?

Kesä on hyvää aikaa miettiä yrityksen toiminnan ydintä. Kiireen tohinassa ei useinkaan näe metsää puilta, vaan keskittyy arkiseen suorittamiseen. Perustin Mediashaken yhdessä veljeni Antin kanssa tyhjästä. Meille ei ollut asiakkaita,...


Varastaako hidas verkkokauppa myyntisi?

Takkuileva verkkokauppa on varma myynnin tappaja. Kukaan ei jaksa selata pitkään jatkuvasti hidastelevaa verkkokauppaa. Vaikka suurin osa verkkokaupoista toimiikin varsin sutjakkaasti, olen viime aikoina törmännyt varsin moneen tuskallisen...


Mitä voit oppia postimyyntikuvastoista?

Postimyyntiyritykset ovat etäkaupan pioneereja ja siksi verkkokauppiaankin kannattaa ootta niistä mallia tietyissä asioissa. Ainakin yhden asian postimyyntiyritykset osaavat verkkokauppiaita paremmin: postimyyntikuvastoissa on monin verroin...


Luottamus verkkokaupassa

Kuluttajavirasto varoitti pari viikkoa sitten kahdesta verkkokaupasta, jotka eivät toimittaneet etukäteen maksettuja tilauksia. Aihe poiki myös muutaman lehtijutun, joissa neuvottiin kuluttajia kiinnittämään huomioita tiettyihin asioihin...


Kun kaikki eivät kuitenkaan osta

Verkkokaupan tärkein tavoite on luonnollisesti saada aikaan myyntiä. Välttämätön tosiasia kuitenkin on, että vain murto-osa kävijöistä päätyy lopulta ostamaan. Tämä pätee myös laadukkaisiin kauppoihin, joilla konversioprosentti on...


Miten ihmiset lukevat tekstiä verkossa?

Kun suunnittelet verkkokaupan tuotetekstien, etusivun tai vaikkapa yritysesittelyn sisältöä, on hyvä muistaa, miten ihmiset lukevat tekstiä verkossa. Yleinen harhaluulo on, että jokainen verkkosivulle kirjotettu sana myös luetaan. Näin on...