Markkinointi

Viisi tapaa vauhdittaa kesän alennusmyyntejä

On taas se aika vuodesta, jolloin useimmilla toimialoilla on aloitettu alennusmyynnit ja kesämallistot täytyy saada pois varastosta ennen syksyn uutuuksien saapumista. Pelkkä hintojen alentaminen ei kuitenkaan takaa vielä menestystä, sillä myös…


Kävijöiden lisääminen ei ole aina avain myynnin kasvuun

Kirjoitin viimeksi, kuinka tarvitset tuhansia kävijöitä verkkokauppaasi joka viikko saadaksesi aikaan myyntiä. Kuten kaikella, myös tälläkin asialla on kääntöpuolensa, ja vieläpä melko selvä sellainen: ei ole yhdentekevää, millaisia kävijöitä…


Miksi tarvitset markkinointia jatkuvasti?

Tuottava verkkokauppa tarvitsee jatkuvan ja laadukkaan kävijävirran. Vuonna 2005 Etelä-Kiinaan avattiin siihen aikaan maailman suurin kauppakeskus, nimeltään New South China Mall. Valtavassa kauppakeskuksessa on liiketilaa yli 600 000 neliötä ja…


Nämä markkinointikeinot eivät toimi

1. Google Adwords -mainonta ei enää toimi, koska kilpailu on nostanut klikkaushintoja. 2. Facebook-mainonta ei toimi, sillä asiakkaani eivät käytä Facebookia. 3. Sähköpostimarkkinointi ei toimi, koska kuka urpo muka nykyisin enää avaa…


Voiko markkinoinnilla tehdä ihmeitä?

Eräs verkkokauppias kysyi minulta tällä viikolla hyvän kysymyksen, josta päätin nyt kirjoittaa bloginkin puolelle. Kysymys kuului kutakuinkin näin: "Jos verkkokaupasta tehdään tunnettu ja sitä markkinoidaan paljon, onko hinnoilla tai tuotteilla enää…


Kyllä jotkin miehetkin käyttävät kynsilakkaa

Jokaisen onnistuneen markkinointikampanjan kulmakivi on markkinoinnin kohdistaminen oikeille ihmisille. Internet-markkinoinnissa etuna on, että mainontaa voidaan kohdistaa erittäin tarkasti. Kohdistus on mennyt jo niin pitkälle, että sitä voidaan…


Vähiten käytetty markkinointikeino

On olemassa yksi markkinointikeino, joka yltää ylitse muiden. Se unohdetaan usein, vaikka se on osa jokapäiväistä toimintaasi. Jotkin verkkokaupat ovat kasvaneet alansa johtaviksi keskittymällä vain tähän yhteen markkinointikeinoon. Zappos.com on…


Älä luovuta liian aikaisin

Yksi suurimpia virheitä internet-markkinoinnissa on liian aikaisin luovuttaminen. Kuulen usein jonkin markkinointikeinon tuomittavan toimimattomaksi: "Google-mainonta ei toimi", "Facebook-mainonta ei toimi", ja vastaavaa. Väitteiden pohjana on…


Kun kaikki eivät kuitenkaan osta

Verkkokaupan tärkein tavoite on luonnollisesti saada aikaan myyntiä. Välttämätön tosiasia kuitenkin on, että vain murto-osa kävijöistä päätyy lopulta ostamaan. Tämä pätee myös laadukkaisiin kauppoihin, joilla konversioprosentti on korkea. Ostavien…


Verkkokaupan markkinoinnin seuranta

Yli sata vuotta sitten philadelphialainen kauppias ja mainonnan pioneeri John Wanamaker lausui sanat: "Half my advertising is wasted, I just don't know which half." Wanamaker tiesi, että läheskään kaikki mainonta ei tuota tulosta. Tuohon aikaan…